Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hey,

Ik heb een dwergkonijn Toby en hij heeft pas vanaf vandaag een klein wit bobbeltje op de rand van zijn oog langs onder. Op zijn ander oog is zijn vliesje een beetje over gegroeid en daar kom er soms dikke vocht uit, dat verzorg ik door gekookt water af te koelen en dan de smurrie weg te vegen en dan oogzalf in te doen ( dat heeft de dierenarts me vertelt te doen.). Nu is mijn vraag wat dat wit bobbeltje kan zijn en zou het goed zij in dat oog dan ook een beetje van die oogzalf in te doen ?

Mvg

Geplaatst:

hm ik zou de DA even bellen en het vragen. Als het een infectie ofzo is kan het zijn dat het naar het andere oog is verspreid, dan kan je dat oog ook gewoon met het zalfje behandelen, maar misschien is het wel heel iets anders en ben je straks verkeerd aan het behandelen. Gewoon even bellen! Succes ermee :)

Geplaatst:

Het oog met het vliesje is helemaal in orde volgens de DA. Maar het lukt niet om foto's bij men bericht te voegen, hoe doe je dat ?

Ik denk dat het bobbeltje een zweertje of zo zal zijn. Jammer dat het niet lukt om foto's te tonen, ik wilde graag weten wat jullie menig is.

Geplaatst:

Ik had naar de DA gebeld en ze zei dat ik het best zou laten onderzoeken. Ik ben daarnet naar de DA geweest en het wit bobbeltje aan zijn oog was een klein abces. Ze hebben dat deeltje verdoofd en het abces open gesneden zodat alle eter er uit kon. Nu moet ik 10 dagen lang 2 tot 3x per dag oogzalf in doen. Het andere oog heeft een typische konijnen aandoening waar de oorzaak niet van bekend is maar Toby heeft er geen enkel last van. Dus voor de rest alles in orde. Bedankt voor jullie raad.:yes:

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .