Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Graag wat advies of hulp...

Mijn konijn heeft pinwormen en coccidiose en zit nu in Panacur kuur.

Ik heb overaal gezocht op internet maar kan geen duidelijk antwoord vinden. Dierenarts heeft ook geen duidelijk antwoord.

Zijn pinwormen en/ of coccidiose gevaarlijk voor mensen? Als ja, wat moeten wij nemen als medicijn?

Alvast heel veel dank..

groetjes,

Monica

Geplaatst:

Volgens mij zijn pinwormen inderdaad besmettelijk. Maar dat betekent niet dat je uit voorzorg iets moet nemen qua medicatie Wel zou ik uit voorzorg alles goed wassen en ontsmetten.

Beterschap en succes met alle zorg die je zult bieden aan je lieve konijn.

Geplaatst:

bedankt voor de advies

Ja, ik maak me veel zorgen over mijn konijn omdat hij vorig jaar ook wormen had. De dierenarts in Belgiƫ heeft alleen panacur voor 4 dagen, 2 weken pauze en dan 4 dagen voorgeschreven. Ik heb intussen geleerd dat het minimaal 14 dagen moet zijn. Waarschijnlijk waren de wormen van vorig jaar nooit weg want hij leeft binnen in huis en nooit contact met andere dieren heeft gehad.

Geplaatst:

Ik denk niet dat Panacur helpt tegen de coccidiose?

Mijn ene konijn heeft ook coccidiose en misschien wat wormen, ik ben veel aan het schoonmaken en was mijn handen als ik van het ene konijn naar het andere ga om besmettingen te voorkomen en zeker als ik met de toiletjes bezig ben geweest maar dat deed ik altijd al.

Geplaatst:

Ja, ik heb toltrazuril voor tegen de coccidiose. Heb nu hele goede advies van DA in Utrecht gekregen (terwijl ik in antwerpen woon :-()

Ik heb nu alleen 1 franse, enik was altijd mijn hand en zijn kot vaker schoonmaken :-) Mijn vriend maakt zich zorgen dat hij wormen krijgt :-)

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .