Clauuxx91 Geplaatst: 10 juli 2012 Geplaatst: 10 juli 2012 Hoi,Even een klein vraagje.Muffin heeft verhaard het hele jaar door lijkt het wel. Hij krijgt ook snel klitten. Ik borstel hem en pluk hem maar niks helpt. Vanmiddag plukte ik hem en toen ik klaar was, was hij een beetje kaal o.o 10 cm x 5 cm ongeveer. de huid was roze en schilfering met een klein beetje bloed.Is dat erg? ik ben maar mee gestopt maar ik word er een beetje gek van want je kan z'n haar er gewoon met gemak uittrekken.Alvast bedankt
Garret Geplaatst: 10 juli 2012 Geplaatst: 10 juli 2012 Ik zou zelf even langs de DA gaan. Misschien een huidaandoening? Heb je misschien een foto?
Clauuxx91 Geplaatst: 10 juli 2012 Auteur Geplaatst: 10 juli 2012 Ik zou zelf even langs de DA gaan. Misschien een huidaandoening? Heb je misschien een foto?Ik zal morgen wel een foto maken, nu een beetje donker:P
kimberleyenfunky Geplaatst: 10 juli 2012 Geplaatst: 10 juli 2012 Echt kaal met bloed klinkt niet echt gezond nee. Ik pluk Harley nu met zijn verharing ook dagelijks even, de haren zitten dan al in plukjes echt los, maar daar zit dan al wel een nieuwe laag korter haar onder. Maar bloed is nooit goed lijkt mij... Zou hier ook echt mee oppassen, en inderdaad even laten checken!
Stamper2011 Geplaatst: 11 juli 2012 Geplaatst: 11 juli 2012 Ik zou er inderdaad ook even mee naar de dierenarts gaan. Het klinkt namelijk niet als een normale verharing. Mogelijk is er toch wat anders aan de hand.
Beestenbende Geplaatst: 11 juli 2012 Geplaatst: 11 juli 2012 Ik zou toch ook zeker even langs de dierenarts gaan. Bloed is natuurlijk sowieso niet goed, maar hele plukken vacht wegtrekken en een kale plek overhouden, is natuurlijk ook al niet goed.Toen mijn nijnen vachtmijt hadden, kon ik ook hele plukken vacht lostrekken, waarna er een kale, schilferige plek achterbleef. Ik zou dus zeker even langs de dierenarts gaan, want als dit eventueel vachtmijt (of misschien huidmijt?) is, dan is dat goed te behandelen.
Sjalot Geplaatst: 11 juli 2012 Geplaatst: 11 juli 2012 Mijn konijn had hetzelfde en dat bleek ook vachtmijt te zijn.
Aanbevolen berichten