Ga naar inhoud

Tanden groeien terug?


Suuzz

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

Iets meer dan 2 weken geleden is ons ukkie naar de DA geweest om de tandjes te laten trekken. Alle snijtandjes zijn eruit.

Nu valt het me op (ik kijk af en toe even in het bekkie om te controleren) dat er 2 gele plakjes zitten op de plek waar zijn stifttandjes zaten. De korst van zijn bovensnijtanden is eraf, en deze 2 plakjes lijken net op tandjes.

Maar dit is toch niet mogelijk? Of kunnen de tandjes zo snel terug groeien? We hebben na de operatie de tandjes gezien, die toch echt met wortel en al zijn getrokken (voor zover ik kon zien, ik ben natuurlijk geen DA).

Of zullen het gewoon hardnekkige korstjes zijn? Ik heb er ook even geprobeerd een beetje aan te voelen, en ze voelen hard aan. Maarja, een korst kan ook hard zijn.

Ik kan wel de DA gaan bellen, maar misschien maak ik me druk om niks. We zijn vorige week voor wondcontrole geweest en toen zij de DA dat de korst er gewoon nog af moest vallen.

Iemand hier ervaring mee? Of zal ik de DA toch maar weer vragen er even naar te kijken? Het aankijken is niet echt een optie, over 1,5 week gaan we op vakantie...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou het toch echt aankijken. Ook als het tandjes zijn, kan de dierenarts er nu niks mee.

Ik heb 2 tandeloze mannen. Bij de eerste is eerst een gewone tand terug gegroeid met stifttand. Later kwam weer de stifttand terug. Hij is uiteindelijk 3 keer onder narcose geweest. Het stifttandje blijft terugkomen. Na verloop van tijd breekt het vanzelf af. Hij heeft hier geen last van.

Mijn andere rammetje heeft hetzelfde. Tanden zijn verwijderd en stifttand blijft terug groeien. Soms heb ik het idee dat hij daardoor minder makkelijk eet en knip ik hem af. Meestal breekt hij vanzelf.

Ik heb me laten vertellen dat tanden weer uit kunnen groeien als er maar een heel klein stukje wortel achterblijft. Het verwijderen doen ze door over de naastgelegen tand te trekken. Als er 1 terug groeit is het veel moeilijker deze alsnog te verwijderen. In ieder geval moet de tand enige lengte hebben om verwijderd te kunnen worden.

Al met al: het kunnen stifttandjes zijn. Het kunnen korstjes zijn. Op dit moment kun je volgens mij weinig meer doen dan afwachten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij Slof zijn de stiftandjes ook al 3 keer terug gekomen. Toen we ze voor de tweede keer lieten trekken zeiden ze dat het eigenlijk niet perse nodig was om ze te laten trekken, omdat ze meestal vanzelf afbreken omdat het hele slechte brokkelige tanden zijn. Dus als ze nog een keer terug kwamen hoefden we ze niet meer te laten trekken. Ze zijn weer terug gekomen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Knippen wil ik soweiso niet. Ik heb ze niet voor niets laten trekken ;)

Maar heb de DA even om advies gevraagd. Ik ga namelijk op vakantie over 2 weken en heb geen zin om met een ongerust gevoel weg te gaan. Maar die zei inderdaad dat stifttandjes geen kwaad kunnen. We houden het gewoon goed in de gaten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze kunnen idd terug groeien als er ook maar een heel klein worteltje achter blijft.

Het knippen van tanden wordt wel afgeraden omdat deze kunnen scheuren.

Dat weet ik, maar een stifttandje is van heel ander materiaal. Veel zachter/brozer en ook veel kleiner qua doorsnede. Daardoor breekt het vaak vanzelf af. Maar Bram is nogal gevoelig voor plakpoep en hij heeft er meer last van als het tandje wat langer is. Vandaar dat ik het knippen noemde. Maar zoals je kunt lezen heb ik gezegd dat ze meestal vanzelf afbreken en dat je er niks aan hoeft te doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, de tandjes/korstjes zijn afgebroken hoor! Bodri kreeg van mij wat gewone SS brokjes. Deze zijn groter dan de junior die hij nu eet. Maar na de vakantie wil ik eigenlijk over op gewoon SS, want dan is hij daar oud genoeg voor. Ik vroeg me af of hij dit zonder tanden wel kon eten. Nou, dit gaat gelukkig prima! Maar ik liet m even wat moeite doen om het brokje uit mijn hand te trekken, en toen lieten de gele plakjes los.

Ik ben er nog steeds niet achter of het nou tandjes of korstjes waren. Er is niks achter gebleven. Er is nu alleen tandvlees te zien. Is de kans dan groter dat het gewoon korstjes waren? Anders blijft er toch wel een stukje van de tanden zichtbaar?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .