Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoi iedereen,

Het viel me net ineens op dat Nijntje aan haar achterpoten verviltte stukjes vacht heeft zitten...

Is wel heel makkelijk weg te halen, als ze languit ligt besluip ik dr ff om een stukje weg te plukken dit laat dan ook gelijk makkelijk los( gewoon echt aan elkaar geklonterde haartjes van 1 bij 1 cm)

Nou heb ik het ook al ff beter bekeken maar er zitten geen wondjes ofzo bij, dus volgens mij geen sore hocks.

Vind het alleen een beetje raar... Marley heeft er geen last van en ze hebben geen lang haar...

Voor de rest zit ze gewoon goed in haar vacht.

( morgen om 5 uur toch een afspraak bij de DA om ff nagels te knippen en een verdere check, gelijk ff vragen maar ik denk zet het toch ook ff hier neer)

Geplaatst:

Mijn voedster heeft daar ook verviltte stukjes zitten. Bij haar komt het doordat ze steeds over haar eigen pootjes heen plast, met urinebrand als gevolg. Is je konijn verder wel schoon en droog? Begint ze daar ook kale plekjes te krijgen?

Geplaatst:

Ligt denk ik ook aan de haar structuur. De dames hier hebben sowieso minder last van vervilting in de rui. Bliksem heb ik van het weekend zn heel staartje ontdaan van kleine klitjes, op de pootjes heeft hij er ook zitten. Ook in de vacht heeft hij er last van dat de losse haartjes blijven zitten. Je kan gewoon de kleine plukjes er makkelijk uittrekken, dus help ik 'm maar.

Ik zie vaak ook dat er kleine stukjes stro of hooi in blijven hangen, daarom heen vormen zich ook eerder klitjes. De dames hebben ten opzichte van hem veel gladder haar dus zijn er vast minder vatbaar voor.

Maar ik vermaak me wel met een uur in de ren met een klein schattig staartje uitpluizen :P ontspannend voor beiden ;)

Geplaatst:

Ok iedereen bedankt voor de antwoorden :)

@stamper2011, voor de rest is ze gewoon helemaal schoon en droog hoor, ook geen kale plekken ofzo. Het zit alleen echt puur aan de onderkant van de achterpootjes, waar ze op staat zeg maar. Maar iig bedankt voor de waarschuwing ;)

Geplaatst:

De plukjes haal je eruit met de nagels van je duim en wijs/middelvinger. Konijn op tafel langs je lichaam, kont naar links, met je linkerhand strijk je langs het lichaam en ga onder de knie door naar de poot van het konijn. De poot ligt je voorzichtig op naar achter, soms even wennen en een paar keer oefenen. Als je het konijn (en jezelf) eenmaal onder controle hebt kun je vrij gemakkelijk bij de onderkant van de poot. Als het ware het zelfde als je een paard zijn hoef optilt.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .