Ga naar inhoud

mijn konijn heeft een wonde in de nek!!


boonemarie

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb een probleem,

Ik heb mijn konijnen al 2 maanden maar ze waren al een paar weken oud als ik ze gekregen heb.

Ze hebben altijd samengeleefd en komen dus uit hetzelfde nest.

Maar 1 van mijn konijnen heeft een wonde in zijn nek.

Mijn ander konijn likt er aan maar ik weet niet of de wonde in de nek van het ene konijn komt door het andere konijn.

Ik weet niet wat ik moet doen want ik kan ze niet apart zetten.

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je 2 vrouwtjes of 2 mannetjes of een mannetje en een vrouwtje?

Hoe groot is de ruimte die ze hebben?

We weten dat het 2 konijntjes van hetzelfde geslacht zijn maar we weten niet of het mannetjes of vrouwtjes zijn.

Het is een hok waar ze van beneden naar boven kunnen en je kan het ook afsluiten van elkaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is het een grote wond? Dan moet je het sowieso even door de dierenarts laten beoordelen.

Het kan goed van het andere konijn komen, maar misschien kan een roofdiertje ook in het hok komen? Misschien kan een dierenarts ook iets zeggen over de aard van de wond?

Als dat de enige ruimte is die ze hebben en het is waarschijnlijk dat het ene konijn het andere verwond heeft, zou ik ze maar uit elkaar halen. Sowieso moet je de geslachten laten checken, want voor het zelfde geld heb je een man en vrouw samen. En het hok is waarschijnlijk sowieso niet ruim genoeg voor twee konijnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En als je twee rammen hebt dan mag je ook helemaal wel oppassen, die kunnen mekaar echt doodvechten.

Ze komen nu op de leeftijd dat ze mannen worden, hun territorium gaan verdedigen, en ze op deze leeftijd met z'n tweeën in 1 hok stoppen is dan zeker vragen om ellende.

Als je twee vrouwtjes hebt dan kunnen die elkaar ook flink verwonden en dat gaat ook heel vaak niet goed.

Mocht je toch een mannetje en vrouwtje hebben dan moet je als de donder het mannetje laten castreren want die wordt nu geslachtsrijp. Daarna zou je een grote ren aan het hok kunnen maken en ze twee weken na de castratie samen kunnen gaan houden.

In ieder geval is dus je huidige situatie niet goed, en het is inderdaad 99% zeker dat je problemen ging krijgen.

Je moet echt de geslachten laten checken bij de dierenarts en op basis daarvan beslissingen nemen en gaan zorgen voor goede huisvesting en eventueel konijnen erbij of 1 weg en een andere erbij.

Of als het toch verschillende geslachten zijn laten castreren en grotere ruimte.

Op deze manier ga je echt grotere problemen krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .