manon24 Geplaatst: 4 juli 2012 Geplaatst: 4 juli 2012 het zit me niet mee de laatste tijd, maar zo zit het:zondagavond na mijn werk hoorde ik Flappie niezen, de hele avond door. aan zijn neusje zat opgedroogd snot en zijn pootjes waren vuil, snot dus. ik heb dan wat weggeveegd met een nat doek maar ik moest de dag er na werken (jobstudent). ik ben vroeger naar huis mogen gaan om naar de da te gaan en die stelde hetzelfde vast. echter waren Amber haar pootjes ook vuil en haar ogen wat waterig dus zij waarschijnlijk dan besmet ook. de da zei dat ik er heel vroeg bij was en ik heb antibiotica meegekregen voor 10 dagen, Baytril 0.2 ml 2x per dag per konijn, is dat goed? ik doe nu 0.2ml per keer maar is 0.4 in een keer te veel? na 10 dagen moet ik op controle om te zien hoe het gaat tenzij het verslechterd dan moet ik bellen.de eerste dag was een strijd om beide konijnen de medicatie toe te dienen dus nu die ik het met een koffielepeltje olvarit babyvoeding met appel en banaan, duur spul maar zo werkt het wel zonder stress, peerprutje ga ik ook uitproberen maar ik wilde meteen zeker zijn dat ze het zouden lusten . nu vroeg ik me af of iemand ervaring heeft met snot? de da zei dat het chronisch kon worden, wat zijn de kansen hierop? en of iemand nog tips heeft wat betreft kruiden voor weerstand op te krikken en zo meer. ik wil gewoon zien dat ze het zo goed mogelijk hebben en ze zo snel mogelijk genezen .
Solfide Geplaatst: 5 juli 2012 Geplaatst: 5 juli 2012 Geen ervaring met snot, heb je al gezocht in andere snot topics? Misschien staat daar wat nuttigs in.Het klopt dat snot chronisch kan worden maar hoe en wat precies weet ik niet.
manon24 Geplaatst: 5 juli 2012 Auteur Geplaatst: 5 juli 2012 ja maar veel kan ik er niet over vinden, zaken zoals wat als het binnen een paar dagen niet verbeterd of waar ik me dan aan kan verwachten en ja wat de kansen juist zijn op het chronisch worden. ook vraag ik me af of het dan al niet beter is om een staaltje te laten afnemen zodat de antibiotica daar direct op kan worden afgestemd enz .
Aanbevolen berichten