Chewie Geplaatst: 3 juli 2012 Geplaatst: 3 juli 2012 Yuki heeft een abces, ongeveer een centimeter boven haar geslachtsdeel.... Gisteren bij de da geweest, toen heeft da pus eruit gehaald. Vandaag moesten we terug om ernaar te laten kijken. Yuki moest weer een spuitje ab krijgen maar het lukte me niet om dat te geven omdat ze heel onrustig was. Toen hebben we maar besloten dat ze bij de da blijft vannacht, zodat ze in de gaten gehouden wordt. Ik mis mijn kleine witte pluizebolletje...
jrjsieben Geplaatst: 4 juli 2012 Geplaatst: 4 juli 2012 Nou ze is in goede handen hopelijk knapt ze snel weer opBeterschap
Stamper2011 Geplaatst: 4 juli 2012 Geplaatst: 4 juli 2012 Joepie vandaag mag je Yuki weer ophalen! Ik kan mij heel goed voorstellen dat je haar hebt gemist. Hopelijk heb je er vannacht niet van wakker gelegen. Veel sterkte en beterschap voor Yuki! Verwen haar maar lekker vandaag.
Chewie Geplaatst: 4 juli 2012 Auteur Geplaatst: 4 juli 2012 bedankt voor de steun! Dat zo'n klein beestje je de hele dag bezig kan houden!
Chewie Geplaatst: 4 juli 2012 Auteur Geplaatst: 4 juli 2012 Yuki blijft nog tot vrijdag bij de da. Omdat ze tenminste tot dan ab krijgt via een spuitje, en mij dat niet alleen lukt. Mijn man kan niet helpen, hij is er niet en is ook geen held met die dingen. Ik heb vandaag gebeld om te vragen hoe het ging, en het gaat goed. Het abces is niet groter geworden, maar de da kon er niet goed bij met een mesje, dus het is ook niet helemaal leeg. Mijn kleine witte propje maakt het de da ook niet makkelijk, ze verzet zich hevig, hihi.
Chewie Geplaatst: 26 juli 2012 Auteur Geplaatst: 26 juli 2012 Yuki is weer bij de da. De ab heeft niet geholpen, en omdat de abcessen op een vervelende plek zitten, gaat de da proberen onder narcose het leeg te maken. Volgens da heeft Yuki microabcessen, dus niet 1 grote maar meerdere kleine, boven bij haar geslachtsdeel. Ik heb haar vanochtend gebracht, kan haar als alles goed gaat morgen halen.
Lonja Geplaatst: 26 juli 2012 Geplaatst: 26 juli 2012 IK weet niet of het een mogelijkheid is hoor, ik heb er ook niet zoveel verstand van maar mijn konijn heeft ook een abces gehad na een wond die ze had opgelopen, dat abces is ook eerst leeggemaakt onder narcose maar dat hielp niet, bij de tweede operatie heeft de dierenarts het gewoon helemaal weggesneden. Of kan dat niet met die kleine abcessen?
tash Geplaatst: 26 juli 2012 Geplaatst: 26 juli 2012 @lonja, dat lijkt mij ook het verstandigst, gewoon helemaal wegnemen als daar de mogelijkheid toe is, anders vult het zich weer en is het binnen de kortste tijd weer terug...
Chewie Geplaatst: 26 juli 2012 Auteur Geplaatst: 26 juli 2012 Ik denk dat de da eerst wilde proberen zonder meteen de buik open te snijden, maar er is een kans dat dat alsnog moet gebeuren.
Chewie Geplaatst: 26 juli 2012 Auteur Geplaatst: 26 juli 2012 Het is goed gegaan vandaag! Ik kan haar morgen ophalen, de da wilde haar een nachtje daar houden zodat ze het beter in de gaten kan houden, ivm de narcose. Joepie, nu slaap ik een stuk beter vannacht!
Lonja Geplaatst: 26 juli 2012 Geplaatst: 26 juli 2012 Mooi mooi mooi! En zijn de abcessen weg nu of leeg?
Chewie Geplaatst: 27 juli 2012 Auteur Geplaatst: 27 juli 2012 Ze zijn leeg, maar ik heb het nog niet gezien. Ik ga haar vanmiddag ophalen en eens lekker verwennen, mijn witte watje!
asti Geplaatst: 27 juli 2012 Geplaatst: 27 juli 2012 vanmiddag eindelijk weer gewoon lekker bij je thuis? Fijn! Veel succes met de patient
Chewie Geplaatst: 27 juli 2012 Auteur Geplaatst: 27 juli 2012 Ik ga Yuki ophalen, de kooi staat al klaar.
Chewie Geplaatst: 27 juli 2012 Auteur Geplaatst: 27 juli 2012 Ze is weer thuis, en ze keutelt als de beste!
Boseetje Geplaatst: 27 juli 2012 Geplaatst: 27 juli 2012 Wat een lekker ding zeg, gelukkig gaat het goed!
Chewie Geplaatst: 29 juli 2012 Auteur Geplaatst: 29 juli 2012 Het gaat heel goed met haar, ze is heel levendig, eet en keutelt goed en wil continu de kooi uit. Ik moet nog zalf op de wond smeren en binnenkort op controle. Sorry dat ik pas zo laat reageer trouwens, was een beetje druk bezig dit weekend.
Chewie Geplaatst: 6 augustus 2012 Auteur Geplaatst: 6 augustus 2012 Even een update: Yuki is weer ziek, ze at niet goed en had natte keutels. Ook zat ze in haar eigen plas. Net terug van de da, heb berg medicijnen mee, moet dwangvoeren enzo.
Chewie Geplaatst: 7 augustus 2012 Auteur Geplaatst: 7 augustus 2012 Dwangvoeren hoeft niet meer, Yuki is helaas overleden.
Aanbevolen berichten