Ga naar inhoud

Asha voelt zich niet lekker


Evee

Aanbevolen berichten

Bij het voeren vanavond kwam Asha niet mee eten. Ik zoeken, na een poos vond ik haar in een holletje onder het konijnenhok, helemaal weggedoken. Niets aan haar te zien. Ze is wel aardig stevig, maar dat is het probleem van voeren in een groep. Er zijn er 3 die wel wat extra's mogen eten, maar de ene die het niet nodig heeft is degene die het opeet. Maar goed, ze heeft geen diarree, haar buik voelt normaal aan.

Ik heb haar nu dus maar apart gezet van de groep en de brokjes en alles geteld en een streepje in de waterbak. Eens kijken of ze eet, drinkt en keutelt.

Hier zie je Asha, verstopt onder het konijnenhok. Waar ik haar dus gisteravond vond.

post-3-13922878256836_thumb.jpg

aangepast door Evee
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze is van het eerste jaar Animal Event... 6 denk ik?

Ze heeft wat water gedronken en een paar brokjes gegeten. Nog geen keutels. Ze is maar sipjes. Ik heb naar net even door de bijkeuken laten huppen en dat doet ze wel nieuwsgierig. Zou het gewoon van de warmte zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb naar mijn eigen dierenarts gebeld, in de hoop dat zij weekenddienst hebben, maar helaas heeft dierenkliniek De Ark in Middelburg weekenddienst. Laat dat nou net een kliniek zijn waar ik slechte ervaringen mee heb. Zucht. Ik twijfelde al of k zou gaan en wilde bellen voor advies, maar nu heeft dat voor mijn gevoel geen zin. Ik heb in ieder geval Loes een berichtje gestuurd.

Moest trouwens wel lachen om dit bericht op de site van mijn dierenarts:

Oproep voor konijnenliefhebbers

Ra ra welk dier is dit: ze zijn ca 10a12 uur per dag bezig met oa grazen,graven,territorium afbakenen,spelen,elkaar het hof maken en verzorging... Is het misschien uw konijn? Of heeft hij niet zo'n druk leven..

Konijnen worden steeds populairder, bij gezinnen met kinderen maar ook bij (jong) volwassenen.

Ze worden met goede voeding en preventieve zorg toch wel een jaar of 10, wat vergelijkbaar is met sommige hondenrassen.

Ze zijn vaak goed zindelijk te krijgen en je kunt ze echt wat leren.

Wij willen graag (mits genoeg animo) een konijnenparty organiseren , Nijn mag thuis blijven.

Onze onderwerpen zullen bijvoorbeeld gaan over welke voeding je het best kunt geven en welke minder geschikt zijn; huisvesting; kooiverrijking; preventieve zorg zoals vaccinatie, wormen en parasieten bestrijding; meest voorkomende aandoeningen; ziektes waartegen we vaccineren; castratie/ sterilisatie: waarom wel en waarom niet; hoe gaan wij te werk; kijkje achter de schermen. Ook krijgt u een leuke goodie bag mee naar huis.

Wie lijkt dat leuk, meld je bij ons aan via email of telefoon! (Of geef door waar uw interesses liggen)

aangepast door Evee
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog steeds geen keutels.

Ik heb inmiddels wel al een andere dierenarts gebeld, één uit Goes. Die geeft als advies afwachten en heel goed opletten dat ze wel blijft eten en drinken. Zodra ze daar mee stopt moet ik wel direct komen.

Als ze blijft eten maar morgenochtend nog niet gekeuteld heeft moet ik naar mijn eigen dierenarts gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb pijnstillers en dwangvoer in huis, verder niets. Maar ik heb niet de indruk dat ze veel pijn heeft. Ze loopt gewoon door het hok en doet eigenlijk niet anders dan anders. Ik hoop gewoon nog heel hard dat als ik zo ga kijken er een hoopje keutels ligt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .