Caatje1988 Geplaatst: 29 juni 2012 Geplaatst: 29 juni 2012 Zoals de titel al zegt: welk vlooienmiddel is veilig voor konijnen?Heb sinds vandaag ook 2 katertjes erbij namelijk en die moeten anti- vlooienmiddel hebben..Maar mocht onverhoopt 1 van de konijnen de kat gaan likken of bijten( hoop ik niet natuurlijk) Dan moeten me nijntjes er natuurlijk geen last van krijgen..En is het wijsheid om de nijnen ook gelijk te bahandelen?Alvast bedankt weer voor de reacties
camila27 Geplaatst: 29 juni 2012 Geplaatst: 29 juni 2012 Je hebt een speciale vlooienmiddel vabeaphar voor konijntjes. En anders kan je altijd je da om raad vragen.
Vicky Borrey Geplaatst: 30 juni 2012 Geplaatst: 30 juni 2012 Ik mag Stronghold gebruiken van mijn DA, dat is in feite voor katten, dus ik vermoed dat het ook voor konijnen veilig is... Is goed tegen allerlei ongedierte. Ik doe dat op het rugje, zodat mijn nijn er zelf niet bij kan.
Evee Geplaatst: 30 juni 2012 Geplaatst: 30 juni 2012 Over het algemeen is het de kattenvlo waar honden en katten het meest last van hebben. Maar als jij je katten en de omgeving goed behandeld kan het inderdaad zo zijn dat er een vlo op het konijn beland. Stronghold wordt wel eens gebruikt bij konijnen, verder zijn er maar weinig anti-vlooien middelen voor konijnen. Ze zijn er namelijk niet zo gevoelig voor, voor vlooien. Ik zou eigenlijk aanraden om elke dag even op de ouderwetse manier te controleren, met een vlooienkam, en de chemische middelen te weren. Ze zijn niet voor konijnen gemaakt, en dus ook niet ideaal.
Aanbevolen berichten