Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo allemaal

Gisteren heb ik in de ontlasing kleine witte wormpjes gevonden. Ongveer zo groot als een rijst korrel alleen wat dunner. Nu heb ik een afspraaak bij de dierenarts om de ontlasting te laten onderzoeken.

Mijn verdenking is pinworm. Maar nu heb ik gelezen dat daar de gewoone stonghold en dergelijke daar niet voor bedoelt is. Het zou niet werken. Nu is mijn vraag aan jullie of iemand onderboude informatie heeft zodat ik deze aan de da geef zodat ik geen middele mee krijg die niet werken.

Dank julllie wel!

Geplaatst:

Je zou je DA de site van Dierenkliniek Wilhelminapark op kunnen laten zoeken. Daar staat het uitgebreid geschreven. Je moet wel 2 weken Panacur geven hè en iedere dag keutels ruimen en het hok ontsmetten (kan met soda). Succes!

Geplaatst:

Het hok ontsmetten is niet mogelijk aangezien ze op een heel groot stuk grond zitten.

op aanraden van de dierenarts heb ik panakuur 2,5 % mee gekregen en invermectine injectie ( aangezien het voor floor onmogelijk is om het oraal te geven)

ze adviseerde me ook om ze gewoon 3 a 4 keer per jaar preventief te ontwormen omdat het waarschijnlijk in ons gras zit en dat krijg je er niet zo maar uit.

Geplaatst:

Dat is balen zeg dat je Floor niet kan ontwormen met Panacur. Ik vrees dat je er met Ivermectine niet van af gaat komen omdat Panacur het enigste ontwormmiddel is die de pinworm aanpakt.

Je zou eventueel tabletjes kunnen vijzelen en die met een basissuspensie (die smaakt zoet) kunnen maken en dan dit aan Floor geven. Succes!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .