Ga naar inhoud

Doof?


MarinaR

Aanbevolen berichten

Hoe kun je controleren of je konijn doof is? Als we harde geluiden maken, verblikt of verbloost Tim niet, geen enkele reactie. Handen klappen, geen haartje beweegt. Wel reageert hij vlak bij zijn kop maar dan kan het zijn dat hij de luchtstroom voelt. Idem met bonken op de vloer, dan zal hij de trilling voelen. Een konijn is toch een prooidier, hij zal toch ook op geluid moeten reageren.

Niet dat hij ons minder waard is erom hoor, in tegendeel, maar ik zou wel graag wat tips willen om erachter te komen. En dan waar we wellicht wat alerter op zouden moeten zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou vooral de oortjes in het oog houden, als deze niet in jou richting bewegen tijdens het klappen/zingen/praten lijkt het mij inderdaad een mogelijkheid dat hij slechthorend of doof is.

Indien mijn konijn bang is beweegt hij echter ook niet met zijn oortjes, dus ik zou wel testen op een moment dat hij zeker en vast ontspannen is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een konijn is idd een prooi dier. Het kan ook zijn dat ze van geluiden juist dood stil blijven zitten..

Ik zou idd met zijn bak met brokjes schudden (niet van bak of brokjes wisselen) en daarna op een vaste plek zetten om te laten eten, dit voor een aantal dagen/weken terwijl hij het niet ziet. Een normaal konijn zou dat geluid koppelen aan het krijgen van eten en dus naar je toe komen of naar de voederplek gaan.

aangepast door Nicky_the
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .