loontje1979 Geplaatst: 25 juni 2012 Geplaatst: 25 juni 2012 Sinds enige tijd heeft mijn konijn tranende ogen.Heb 1x beetje wit vocht eruit zien komen maar is nu voornamelijk helder vochtIemand een idee wat het kan zijn aan de hand van de foto?Er is spoed bij omdat hij voor donderdag gepland staat voor een castratieals het niet ernstig is,kan ik dan met Oculoheel starten????Gr Ilona
loontje1979 Geplaatst: 25 juni 2012 Auteur Geplaatst: 25 juni 2012 Ps,hij heeft geen natte neus/bek oid,en verder gezond en eet en drinkt goed
lianne Geplaatst: 25 juni 2012 Geplaatst: 25 juni 2012 Ik zou het overleggen met de dierenarts, vraag ook of de dierenarts bij de castratie de kiezen eens na kan kijken. Wellicht zit daar het probleem, maar oogproblemen/traanbuisproblemen kunnen door meerdere dingen veroorzaakt worden.
loontje1979 Geplaatst: 25 juni 2012 Auteur Geplaatst: 25 juni 2012 Update:Ik hoor nu wel heeeel zachtjes zijn ademhaling,lijkt of ie iets verkouden is maar zijn neus is helemaal droog en schoon?????
Rian Geplaatst: 25 juni 2012 Geplaatst: 25 juni 2012 Waarom ga je niet naar een DA? Wij zijn hier allemaal geen DA en om zomaar met een of ander spulletje te gaan starten, das ook weer zoiets. Een van mijn nijnen had ook een tijdje een vies oog, toch even mee naar de DA geweest. Was ontstoken. Sterkte.
lianne Geplaatst: 25 juni 2012 Geplaatst: 25 juni 2012 Update:Ik hoor nu wel heeeel zachtjes zijn ademhaling,lijkt of ie iets verkouden is maar zijn neus is helemaal droog en schoon?????Dierenarts :yes: Je wilt hem laten castreren maar een castratie is bij een ziek konijn niet verstandig om te doen.
loontje1979 Geplaatst: 25 juni 2012 Auteur Geplaatst: 25 juni 2012 Nee nu niet casteren is logisch.Hij lijkt verkouden te zijn,maar zijn neus is droog en schoon:s
Rian Geplaatst: 25 juni 2012 Geplaatst: 25 juni 2012 Dus dan is hij niet verkouden. Maar wat is het dan wel? Je DA weet het vast :-D
lianne Geplaatst: 25 juni 2012 Geplaatst: 25 juni 2012 Nee nu niet casteren is logisch.Hij lijkt verkouden te zijn,maar zijn neus is droog en schoon:sEen konijn is nooit zomaar "verkouden", snot bij een konijn word veroorzaakt door pasteurella en zal zeker behandeld moeten worden. Enige manier om erachter te komen wat er aan de hand is het je konijn > dierenarts.
loontje1979 Geplaatst: 25 juni 2012 Auteur Geplaatst: 25 juni 2012 Als ik van heel dichtbij luister hoor ik wel ietswat 'gepruttel'in zijn neus.Ik ga actie ondernemen....
Cleo en Jackson Geplaatst: 25 juni 2012 Geplaatst: 25 juni 2012 Wat is de actie? ik hoop de DA bellen/langs gaan.Oogjes/neus klinkt niet fijn voor het beestje.
rabbitmams_miriam Geplaatst: 25 juni 2012 Geplaatst: 25 juni 2012 Bij dit soort klachten nooit op eigen houtje met medicatie beginnen , altijd even overleggen met da. Die hebben ervoor geleerd .Je zei dat je actie gaat ondernemen........ga je naar de da?
loontje1979 Geplaatst: 27 juni 2012 Auteur Geplaatst: 27 juni 2012 Hallo,ik ben bij de dierenarts geweest,en hij is allergisch voor de bodembedekking en kan volgende week alsnog gecastreerd worden:bounce:Ik heb hem niet meer op diezelfde bodembedekking en zn ogen zijn weer droog en ik hoor geen reuteltje in zijn neus meer.
Domino Geplaatst: 27 juni 2012 Geplaatst: 27 juni 2012 Wat fijn dat het "alleen maar" een allergie was. En dat hij er nu vanaf is succes met de castratie!! Mooi konijn trouwens!
asti Geplaatst: 27 juni 2012 Geplaatst: 27 juni 2012 Sodemieter zeker een mooi konijn, wat een prachtkleur! En fijn dat je naar de dierenarts kon gaan en dat het niets ernstigs was. Succes met de castratie!
loontje1979 Geplaatst: 27 juni 2012 Auteur Geplaatst: 27 juni 2012 Het is idd een erg mooi konijn,ben echt gek met m,en ik hoop hij ook met mij :mdr:Vind die castratie wel eng,zie dr beetje tegenop:$maar dat ligt puur aan mezelf en niet de arts :-)
Aanbevolen berichten