elnienkjo Geplaatst: 24 juni 2012 Geplaatst: 24 juni 2012 Mijn konijn Aisha mist een oorschelp, zij heeft echter wel gewoon een gehoorgang en daar komt oorsmeer uit. Vorig jaar heeft de dierenarts het haar rond die gehoorgang weggesneden met een mesje zodat hij het kon bekijken en het bijkomstige resultaat was dat de andere konijnen deze gehoorgang netjes voor mij schoon hielden en ik haar dus niet steeds hoef te helpen. Ondertussen is het haar helemaal terug gegroeid en ik merk dat ik de gehoorgang steeds vaker moet schoonmaken en dat vindt ze uiteraard vervelend.Mijn vraag is: Wat is een goede schaar om het haar tot op de huid op deze gevoelige plek weg te knippen? Ik vind het een beetje duur om hier steeds mee naar de dierenarts te moeten.
Yls Geplaatst: 24 juni 2012 Geplaatst: 24 juni 2012 Hmm.. ik heb geen ervaring met konijnen knippen. Ik heb wel een hond, shi-tzu mix, en daar knip ik soms ook klitten enzo mee weg. Dat doe ik met een klein schaartje. Een naai schaartje ofzo dat het is. Een grote schaar is toch vaak toch onhandig. Vind ik zelf.
Kim en Saar Geplaatst: 24 juni 2012 Geplaatst: 24 juni 2012 Ik heb voor saar bij de dierenwinkel een schaar gekocht om haar wacht te knippen(ze is een angora). Dat is een sschaar met een ronde punt en nog geen 7 euro
wupsie Geplaatst: 24 juni 2012 Geplaatst: 24 juni 2012 ik gebruik altijd een 3-d knip schaartje om een konijn te knippen. zorg wel dattie goed scherp is en knip echt met het puntje van de schaar (achterin kniptie niet:p)maar dan moet ze wel echt goed stil blijven zitten.Maar waarom moet dat oorsmeer percee weg? Max heeft ook wel veel oorsmeer in zijn oren, maar dat mag gewoon blijven zitten