Max2 Geplaatst: 21 juni 2012 Geplaatst: 21 juni 2012 Hoe leg ik dit uit? 1 van mijn voedsters heeft op haar vacht een dunne streep haar, van halverwege haar rug naar staart lopen. Tijdens het aaien voelt het niet anders? Het lijkt er echt op te liggen. Ze is al land door haar verjaring heen. Wie herkent dit?
Gast Geplaatst: 21 juni 2012 Geplaatst: 21 juni 2012 http://www.bunnybunch.nl/community/showthread.php?40086-Conditie-richel-van-een-konijn&highlight=Er is ooit eerder eens een topic over geweest en daar is toen een leuke discussie uitgekomen. Wat het precies is zijn de meningen over verdeeld.
Max2 Geplaatst: 22 juni 2012 Auteur Geplaatst: 22 juni 2012 Bedankt! Zo ziet het er dus uit. Nog niet helemaal duidelijk wat het is dus? Ik gooi het graag op goede conditie haha
Gast Geplaatst: 22 juni 2012 Geplaatst: 22 juni 2012 Haha, dat doet ieder baasje natuurlijk graag:lol:
Lonja Geplaatst: 22 juni 2012 Geplaatst: 22 juni 2012 Oh, hee dat is grappig! Hazel heeft het ook al een week of 2 a 3. Ik dacht dat het door de verharing kwam, hij is lekker in de rui.Ik zei nog tegen mijn vriend dat ik dat wel mooi vond, dat ik hoop dat het blijft. Dacht gewoon een puur haar-technisch iets, dus door de verharing of dat het in de genen kon zitten zoals bij die ridgeback honden.Helemaal niet iets achter gezocht zoals in dat topic.
Max2 Geplaatst: 22 juni 2012 Auteur Geplaatst: 22 juni 2012 Haha, dat doet ieder baasje natuurlijk graag:lol:Ja, ik twijfel er niet aan haha!
sjaak en floortje Geplaatst: 24 juni 2012 Geplaatst: 24 juni 2012 Nou goede conditie? Daar ben ik het niet mee eens hoor. Floortje heeft het ook al een paar weken, maar ze heeft ook EC en ondergewicht... Die is echt niet goed in conditie hoor!
Dollie Geplaatst: 24 juni 2012 Geplaatst: 24 juni 2012 Dat is dus ook het discussiepunt ik geloof ook niet dat het puur en alleen iets goeds is en zeker niet dat het alleen een teken is van een fysiek goede conditie.
sjaak en floortje Geplaatst: 24 juni 2012 Geplaatst: 24 juni 2012 Ik ben het topic aan het lezen nu. Het is een leuke discussie inderdaad. Maar dat het met conditie te maken heeft geloof ik niet eigenlijk.
Dollie Geplaatst: 24 juni 2012 Geplaatst: 24 juni 2012 Ik zou het wel leuk vinden aangezien mijn dames vrijwel altijd met een richel lopen :rofl: maar ik zie het ook wel bij opvangertjes die uit de ellende komen of heel dikke konijnen of inderdaad konijnen die ziek zijn..
Lonja Geplaatst: 24 juni 2012 Geplaatst: 24 juni 2012 Oh, hee dat is grappig! Hazel heeft het ook al een week of 2 a 3. Ik dacht dat het door de verharing kwam, hij is lekker in de rui.Ik zei nog tegen mijn vriend dat ik dat wel mooi vond, dat ik hoop dat het blijft. Dacht gewoon een puur haar-technisch iets, dus door de verharing of dat het in de genen kon zitten zoals bij die ridgeback honden.Helemaal niet iets achter gezocht zoals in dat topic.Het is nu af en aan, de ene keer wel en de andere keer zit het weer plat.
Domino Geplaatst: 24 juni 2012 Geplaatst: 24 juni 2012 Het is me hier nog nooit opgevallen... gaat het dan niet goed met m'n konijnen?
Lonja Geplaatst: 24 juni 2012 Geplaatst: 24 juni 2012 Nee joh, wees niet bang. Lees dat topic maar. Niemand weet waarom die richel is, zowel gezonde als ongezonde konijnen hebben het.
Cleo en Jackson Geplaatst: 24 juni 2012 Geplaatst: 24 juni 2012 Mijne hebben het beide.. Ben er pas achter sinds Iris mij er op attendeerde op een dag;) Maar he het is dus iig niet iets om ons zorgen over te maken!
Domino Geplaatst: 24 juni 2012 Geplaatst: 24 juni 2012 Nee joh, wees niet bang. Lees dat topic maar. Niemand weet waarom die richel is, zowel gezonde als ongezonde konijnen hebben het.Ja ik was er al aan het lezen geslagen. Ze doen het best hier volgens mij, alleen dan zonder richel.
Lonja Geplaatst: 24 juni 2012 Geplaatst: 24 juni 2012 Ik heb net bedacht dat het misschien wel eens de manier van wassen kan zijn. Een konijn wast zich zo van onder naar boven, met de vacht mee, eerst de ene kant, dan de andere kant. De haren in het midden kunnen ze niet bij en zouden dus overeind kunnen blijven staan omdat ze niet steeds plat gewassen worden. Dat zou ook verklaren waarom het op het einde zit, en niet achterin de nek begint, want daar bij hun schouders en nek kunnen ze niet wassen.Het verklaart nog niet waarom ze het soms wel en soms niet hebben, maar dat het steeds bij veel konijnen ook tijdens/ na de rui is (ja Hazel is ook flink in de rui) zou ook op die manier verklaard kunnen worden, haren die net nieuw zijn staan misschien wat plukkeriger overeind en na verloop van tijd verdwijnt dat.Konijnen die het nooit hebben zouden wel eens een andere wastechniek kunnen hebben, of net iets soepeler/leniger zijn of zo.Het is ook maar een theorie, en nog niet 100% plausibel, maar ik denk dat er misschien te veel achter gezocht wordt en dat er misschien wel zoiets onbenulligs achter zit.
Domino Geplaatst: 24 juni 2012 Geplaatst: 24 juni 2012 Ooooooooooooooooooooooooooooohhhh dan heb ik gewoon hele soepele en lenige konijnen :D:D
Domino Geplaatst: 24 juni 2012 Geplaatst: 24 juni 2012 (aangepast) Ja vooral Leo als ie weer half op de wc rand staat te bedelen om wat lekkers. Dan kiept dat ding nog wel eens om :he: En dan zit ie mij weer verdwaasd aan te kijken wat er nu weer gebeurde. 24 juni 2012 aangepast door Domino
Lonja Geplaatst: 24 juni 2012 Geplaatst: 24 juni 2012 Hahaha, hij probeert gewoon te laten zien hoe lenig hij wel niet is. Is dat ook weer verklaard
Aanbevolen berichten