Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Nee, niet mijn konijn maar ik.. Sinds een aantal weken moet ik thuis veelvuldig niezen. Ik ben er inmiddels achter dat het waarschijnlijk van het hooi komt. Woensdag kocht ik namelijk kruidenhooi, en meteen zat de hele nacht mn neus vol! Das mooi ruk, want mijn konijn zit binnen en ik heb geen buiten. Ik ben niet bekend met hooikoorts, maar blijkbaar ontwikkel ik dat nu. Zolang ik mn handen goed was na het voeren valt het nu mee.

Zijn er meer BBers met dit probleem en hoe pakken jullie dit aan?

Geplaatst:

ik heb hooikoorts maar hooikoorts betekent niet dat je allergie veroorzaakt wordt door hooi, hooikoorts wordt bijna nooit uitgelokt door hooi ;). Hooikoorts heeft niets met hooi of koorts te maken, de naam komt van de tijd waarin de klachten voorkomen: het hooiseizoen. ik heb dit even voor je van het internet afgehaald:

Seizoensgebonden hooikoortssymptomen kunnen veroorzaakt worden door: (dit is meest voorkomend)

Boompollen, gewoonlijk in de lente

Graspollen, gewoonlijk in de late lente of zomer

Kruidenpollen, gewoonlijk in de herfst

Sporen van paddestoelen en schimmels die erger kunnen worden tijdens de warme weer maanden

Tekenen en symptomen die het hele jaar duren kunnen veroorzaakt worden door:

Huisstofmijt

Huidschilfers van dieren (gedroogde huidschilfers en speeksel)

Kakkerlakken

Sporen van indoor en outdoor paddestoelen en schimmels

de symptomen zijn: lopende neus, tranende ogen, niezen, verstopping, jeuk ogen enz. er zijn er wel meer maar dit zijn degene die ik even uit mijn hoofd ken.

vooraleer je er iets tegen inneemt moet je zeker zijn dat je hooikoorts hebt en moet de dokter dat vaststellen, ik neem zyrtec in dat is een antihistaminica. bij mij zijn de symptomen er nu toch wel al een tijdje ik neem mijn medicatie altijd al in vanaf februari en tegen maart begin ik het al te voelen, ik hoop dat je hier iets mee bent ;).

Geplaatst:

Haha ik weet t, maar ik dacht omdat t gedroogd gras is.. De klachten zijn gelukkig niet zo extreem dat ik er gek van word maar toch ist wel vervelend. Ik heb al een neusspray tegen hooikoorts en die helpt wel. Die werkt echter ook tegen andere allergieƫn met dezelfde symptomen. Laat ik maar hopen dat ik niet allergisch ben voor Bink...

Geplaatst:

Ik heb een vriendin die heeft heel erg last van hooikoorts, gewoon het hele voorjaar en zomer door in principe. En ook van hooi krijgt ze wel een reactie, ze heeft zelf paarden. Dus het lijkt mij wel dat je ook last van het hooi kunt hebben. Maar inderdaad zou ik het wel laten vaststellen door een dokter of je ook echt hooikoorts hebt. Of misschien toch ergens anders allergisch voor bent.

Geplaatst:

Wat ook nog heel goed kan, is dat je bv wel hooikoorts hebt en dan daardoor gevoeliger wordt voor andere irritaties. Ik ben niet echt allergisch voor de kat, maar als ik last van iets anders heb krijg ik wel meer last als hij bij mij komt zitten.

Wat ik ook merk is dat ik last heb van de urine van de konijnen (en ook andere dieren trouwens). Dan is de plasbak nog niet echt vies voor ieders begrip, maar ik krijg er al last van.

Het beste is idd even goed uit laten zoeken wat het is en dan kan je daar op inspelen. Met medicijnen of met voorkomen.

Geplaatst:

Ik ga denk ik inderdaad wel even langs de huisarts, zou wel graag zo'n uitgebreide allergietest willen. Ik ben ook allergisch voor katten, en laat mijn vriend nou net eentje hebben. Erg lastig!

Geplaatst:

Ik heb flink last van hooikoorts en ook behoorlijk allergisch aan hooi zelf. Ik heb ook binnen konijnen en leef in dezelfde ruimte met ze.

Tips om de klachten te verlichten: voer zo min mogelijk handelingen met het hooi uit. Niet gaan schudden etc. Gewoon vanuit de zak, in de ruif en niet met je neus er boven op natuurlijk. Direct handen wassen na hooicontact bijv.

En op de ene zak/baal hooi reageer ik heftiger dan op de andere, dat kan ook veel schelen.

Ik zou eerst goed uitsluiten en kijken of je het op een andere manier kunt oplossen, in plaats van direct naar medicatie te grijpen. Het is dan ik gewoon te ziek wordt als ik geen medicatie neem, maar afgelopen winter heb ik toch 3 maanden zonder medicatie gered (en met voorzorgsmaatregelen om zo min mogelijk last te hebben van 't hooi).

Geplaatst:

Thanks elvje! Ik had dus een klein zakje kruidenhooi van kenner gekocht en de hele nacht heb ik lopen snotteren. Ik heb een grote zak van een of andere hoeve en die zit in een wasmand. Ik probeer m vanaf nu maar zo goed mogelijk af te sluiten

Geplaatst:

Ik reageer juist heftig op m'n baal boerenhooi :) Gewoon omdat het zo'n lekker hooi is haha. Ik moet elke week de ton opnieuw vullen (de hele baal staat elders) en de eerste twee dagen na het vullen zijn niet leuk, maar goed. Alles voor de monsters :P

Geplaatst:

Ik heb er ook nooit van m'n leven last van gehad, tot vorig jaar. Als ik de konijnen hooi gaf of ging verschonen kreeg ik enorme jeuk in mijn keel, niezen, last van mijn ogen en verstopte neus.

Een allergie ontwikkel je natuurlijk doordat je veel met een bepaalde stof in contact komt waar je opeens een reactie op geeft.

Ik heb bij de huisarts Aerius voorgeschreven gekregen en dat gebruik ik als ik veel last heb, werkt prima.

Het hooi staat nu buiten, dus in huis heb ik er ook al geen last meer van, das mooi. Onze konijnen wonen allemaal buiten, ook dat is handig.

Geplaatst:

Geperst hooi heb ik niet, tis gewoon een grote zak los hooi. Ik zou de wasmand met alle spullen buiten kunnen zetten, maar ik ben bang dat de woningbouwvereniging er dan iets van gaat vinden. Ik mag namelijk niks buiten hebben. Maar eerst

afwachten hoe t zich ontwikkelt. En inderdaad meteen handen wassen enzo.

Ik heb voornamelijk last van jeuk aan mn gehemelte, en jeuk in mn neus. Wat dan uitdraait op een nies

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .