aliciaa Geplaatst: 15 juni 2012 Geplaatst: 15 juni 2012 ik heb een tijdje geleden een eet konijn gered zie ze wouden opeten maar nu heb ik het probleem ze wordt heel erg dik omdat ze daarvoor is gefokt dat er wat vlees aankomt .ik geef haar het gewoon normaal eten evenveel als de andere konijnen van me, aleen ze word maar dikker en dikker.is er een manier dat ze gewoon normaal blijft .?(de andere konijntjes van mij zijn mooi op gewicht en niet te dik.) dat zijn leeuwekopjes.maar deze blijft maar aankomen en dikker worden.
Muffin Geplaatst: 15 juni 2012 Geplaatst: 15 juni 2012 wat geef je haar dan? En wat voor ras is ze.. is ze klein??
NaOomkuuHh Geplaatst: 15 juni 2012 Geplaatst: 15 juni 2012 Hoeveel geef je haar?? Als ze hier te dik op wordt zou je gewoon wat minder kunnen geven lijkt me. Als ze wel hooi eet tenminste.
aliciaa Geplaatst: 15 juni 2012 Auteur Geplaatst: 15 juni 2012 ze is best wel groot , ze krijgt hooi de heledag door en smorgens een bakje brokjes, en door de week paar x groentes . en ze heeft nog wilge taken in de ren.
aliciaa Geplaatst: 15 juni 2012 Auteur Geplaatst: 15 juni 2012 net als de andere nijnen en die zijn perfect op gewicht, maar deze konijn is groter dan de andere, en word maar dikker dikker. en ze krijgt al het zelfde als de kleinere konijnen
aliciaa Geplaatst: 15 juni 2012 Auteur Geplaatst: 15 juni 2012 dus als ik weiniger geef dan is het weer te weinig voor dr .
NaOomkuuHh Geplaatst: 15 juni 2012 Geplaatst: 15 juni 2012 Zou je kunnen af wegen hoeveel je geeft?? Weet je wat voor een ras ze is, of is ze rasloos?? Sommige konijnen hebben gewoon minder voer nodig als andere toch?
aliciaa Geplaatst: 15 juni 2012 Auteur Geplaatst: 15 juni 2012 is rasloos, deze soort konijn fokken ze voor het vlees dus worden heel snel dik, en is een flink groot konijn.
Lonja Geplaatst: 15 juni 2012 Geplaatst: 15 juni 2012 Gewoon wegen hoeveel het konijn weegt en hoeveel brokjes je geeft. Niet meer dan 25 gram brokjes per kilo lichaamsgewicht geven, en 20 kan ook nog wel meestal.Dus als het konijn 4 kilo weegt maximaal 80-100 gram brokjes per dag geven.Van hooi en groenvoer worden ze niet dik. Dus je moet het echt in de brokjes zoeken.Wel worden ze ook dik van fruit en groente met suiker erin zoals bijvoorbeeld banaan, appel, aardbei, wortel etc.
aliciaa Geplaatst: 17 juni 2012 Auteur Geplaatst: 17 juni 2012 nee, maar zeker 3 kilo, en ze heeft een onderkinnetje ook. omdat ze te dik is
manon24 Geplaatst: 18 juni 2012 Geplaatst: 18 juni 2012 voedsters hebben wel vaker een wam maar dat betekent daarom niet altijd dat ze te dik zijn hoor .
Aanbevolen berichten