evendie Geplaatst: 12 juni 2012 Geplaatst: 12 juni 2012 mijn konijn heeft een hele natte neusje, lijkt wel een beetje op snot.is dat normaal, want ik las in een boek dat er een ziekte bestaat voor konijntjes die snot heet...
xILYx Geplaatst: 12 juni 2012 Geplaatst: 12 juni 2012 ik heb het nog nooit meegemaakt, misschien kan je ff op google kijken??!
evendie Geplaatst: 12 juni 2012 Auteur Geplaatst: 12 juni 2012 Natte ogen , natte neus Diverse virussen en bacteriƫn, maar ook tocht en stof kunnen een waterachtige of witte oog- en neusuitvloei geven. Meestal eten deze dieren goed en gedragen ze zich normaal. Raadpleeg de dierenarts als de dieren zich ziek gedragen of als de uitvloei langer duurt dan enkele dagen. dit staat er, moet ik een paar dagen wachten?
xILYx Geplaatst: 12 juni 2012 Geplaatst: 12 juni 2012 ik zal kijken hoe het gaat....!als ze zich idd ziek gedraagd dan naar de dierenarts gaan, maar misschien gaat het morgen al weer een stuk beter!?dus tjaa....... heb je trouwens meer konijnen?
Laura1984 Geplaatst: 12 juni 2012 Geplaatst: 12 juni 2012 Als je konijn echt snot heeft, dan kun je het beste zo snel mogelijk naar de DA gaan. Hoe sneller je er bij bent, hoe makkelijker te behandelen. Als snot niet behandeld wordt, kan het chronisch worden.Een konijn met snot gedraagd zich vaan helemaal niet ziek, hier hebben ze het beide gehad (Nijn al 2x) en in geen van alle gevallen was er (behalve het snot) iets aan ze te merken. Dus als ze zich niet ziek gedragen, wil dat niet perse zeggen dat er niets aan de hand is.
xILYx Geplaatst: 12 juni 2012 Geplaatst: 12 juni 2012 nee idd, dus wel goed in de gaten houden...maar hopelijk gaat het morgen beter?!
evendie Geplaatst: 13 juni 2012 Auteur Geplaatst: 13 juni 2012 hier een foto van haar neusje vandaag!het ziet er hetzelfde uit. als je goed kijkt zie je aan de rechetrkant onderhaar neusje dat die haartjes daar nat zijn!
langoor Geplaatst: 13 juni 2012 Geplaatst: 13 juni 2012 Bij mijn konijn had ze al een een beetje vochtig neusje toen k haar gevonden heb (en geadopteerd ) en ze is meerdere malen bij de DA geweest voor prikjes en controle's en ze zeiden er niets over (in mijn geval dan! )
xILYx Geplaatst: 13 juni 2012 Geplaatst: 13 juni 2012 de foto's zijn niet heel erg duidelijk, maar jah...!uhmm, ik heb hier geen ervaring mee dus zou ik gewoon kijken hoe het gaat en als het echt niet beter gaat (, of slechter) ga dan gewoon naar DA...!!!succes ermee!
doreth Geplaatst: 13 juni 2012 Geplaatst: 13 juni 2012 Mijn konijn met snot had destijds een echte groene snotpegel aan haar neus hangen, kijk ook eens naar de tandjes, soms kwijlt een konijn daardoor en smeert ze zichzelf er onder als ze zich likt. met snot moet je erg voorzichtig zijn, een longontsteking kan op de loer liggen...
El Cid Geplaatst: 13 juni 2012 Geplaatst: 13 juni 2012 Ik had ooit van iemand een konijn gekregen met chronische snot, diertje was er beslist ziek van. Maar na 5 jaar ging het toch fout en is het diertje uiteindelijk doodgegaan. Waarschijnlijk was het ook een combinatie met een andere ziekte (EC of middenoorontsteking) en ging het daardoor zo hard...
evendie Geplaatst: 15 juni 2012 Auteur Geplaatst: 15 juni 2012 Ik ben er eergister achtergekomen dat hij dat natte plekje krijgt als hij heeft gedronken!dus gelukkig is er niets aandehand!
Aanbevolen berichten