Ga naar inhoud

kosten castratie


Nouck

Aanbevolen berichten

Ik sluit me daar wel bij aan hoor. Persoonlijk zou ik zeggen dat ik me een maandje vergist heb.. :$ maar je moet het niet doen als je je er niet goed bij voelt.

Inspiratie opgedaan bij mij? ;)

Ik wilde pas na 5 maanden laten castreren, ook omdat de dierenarts het pas tussen de 5-6 maanden wilde doen.

Achteraf gezien heb ik me vergist in de leeftijd en heb ik hem per ongeluk met net 4 maanden laten castreren. Mijn dierenarts heeft dus ook zitten slapen want in het boekje staat gewoon zijn geboortedatum.

Maar als je konijn nu nog geen last heeft van z'n hormonen, waarom zou je dan niet gewoon lekker een maandje wachten?

Mijn konijn werd volgens mij zelfs zelf gek van zijn hormonen, heel veel irritant gedrag is erdoor verdwenen, hij had eerst gewoon geen rust meer in z'n donder en het werd erger en erger, compleet met sproeien op de bank en dergelijke. En zelfs daarmee, met die 'problemen', wilde ik toch wachten tot hij oud genoeg was. Maar ja, dom vrouwtje, niks meer aan te doen.

Edit: Oh ja, het was 80 euro inclusief dwangvoer en pijnstiller die ik zelf erbij had gevraagd om mee te nemen. Beide niet nodig gehad.

aangepast door Lonja
Link naar reactie
Delen op andere sites

Harley is ook zo vroeg gecastreerd, maar heeeeel bewust, omdat het letterlijk 'dweilen met de kraan open' was... mijn hemel wat sproeide dat mannetje zeg! Ikzelf zat onder, de kat zat onder, de bank, de stoelen, de tafel, de deuren... was echt een smeerboel!

Maar wachten kan altijd, zolang hij er zelf en jij er geen last van hebben :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik twijfel eigenlijk nog steeds. Ik wil graag een dame erbij voor hem, omdat ik zelf veel weg ben. Ik vind het gewoon heel sneu om hem de hele dag alleen te moeten laten. En aan mij heeft ie als speelkameraadje natuurlijk weinig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je hem nu laat castreren, dus voordat het ongewenste hormonale gedrag begint, zal hij dat gedrag ook niet vertonen terwijl castratie niet altijd een garantie biedt dat het gedrag, wanneer je ram het vertoont, ook ophoudt. Daarnaast kun je hem nu al eerder een vriendinnetje geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je hem nu laat castreren, dus voordat het ongewenste hormonale gedrag begint, zal hij dat gedrag ook niet vertonen terwijl castratie niet altijd een garantie biedt dat het gedrag, wanneer je ram het vertoont, ook ophoudt. Daarnaast kun je hem nu al eerder een vriendinnetje geven.

Precies... Ik denk dat ik in dit geval de afspraak voor donderdag laat staan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik betaalde voor Tim 69 euro. En hij was ook iets van vier maanden oud, voor de dierenarts was het van belang dat zijn balletjes waren ingedaald. Hij was net een paar dagen daarvoor met vervelend gedrag begonnen. Dat is nu helemaal over gelukkig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij ons in winterswijk kostte het 67,50. is nog maar een paar weken geleden gedaan op 4 en een halve maand leeftijd. wil hem graag koppelen dus moet nu nog heel even geduld hebben. Mijn dierenarts raadde aan om ongeveer 4 weekjes te wachten voordat hij een vriendin krijgt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .