Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoi BB'ers!

Als ik 's avonds met de biks kom, is mannetje Muffin er als de kippen bij, en jaagt Snuffelsnuit weg, omdat hij als eerste wil eten. Gisteren kwam ik met het voer, zag ik Muffin niet.... Heeee, dat is raar!! Snuffelsnuit ging rustig eten en ik op zoek naar Muffin; lag hij achter in de ren, half onder het hok, met gesloten oogjes en ik dacht oh oh, dit is foute boel! Het was al wat later op de avond, ik besloot het even aan te kijken, en in de ochtend de DA te bellen.

Ik heb hem opgepakt (hij was helemaal slapjes, normaal kun je hem echt niet oppakken, hoor!!) en in hun hokje neergelegd, wat ik vol stro had gedaan. Maar dit vond hij niet fijn, want hij kroop er steeds uit. Ging ook een keer languit in de zandbak liggen, toen toch maar weer terug in de ren en ging languit op de koude tegels liggen. Ik wist niet zo goed wat te doen, en ben even op internet gegaan. Wat ik op dat moment kon doen, was hem warm houden. Dus een vervoersmandje gepakt, een kruikje in een handdoek gedaan, Muffin er in, een handdoek over hem heen en binnen neergezet. Daar lag hij heel rustig, en zo is hij de nacht doorgekomen, met wat hooi en wat blaadjes andijvie.

Die waren vanochtend op!! Een goed teken! Zijn oren waren weer warm en zijn oogjes open! En hij knabbelde gezellig aan het hooi! Ik blij! Toen hij wat in de handdoeken begon te graven, heb ik hem teruggebracht in de ren, waar hij vrolijk begroet werd door Snuffelsnuitje. Muffin huppelde wat rond en ging toen op de WC zitten; yes! Ik was opgelucht, en had het idee dat hij er weer bovenop was!

Nou vraag ik me dus wel af wat het geweest zou kunnen zijn, ik las laatst dat sommige konijnen sterk kunnen reageren op banaan en gisterer had ik een paar kleine stukjes banaan op hun groentebord gelegd. Dit krijgen ze normaal nooit. Aangezien hij de grote slokop is, zal hij ze misschien allemaal hebben opgegeten en heeft dit maag/darmkrampen gegeven? Wat denken jullie???

Geplaatst:

dat klinkt wel het meest logische jah. Banaan werkt bij mensen stoppend door de vele vezels. Dus, moeilijker om naar de wc te gaan. Misschien een rare redenatie maar het lijkt mij niet onmogelijk dat dit bij konijnen ook zo is. Misschien zat het allemaal wat verstopt... Gelukkig lijkt het nu weer goed!

Geplaatst:

Toevallig had mijn konijn dit laatst ook. Hij had plotseling gas gekregen en had dezelfde verschijnselen die jij opnoemt. Je hebt er goed aan gedaan om hem warm te houden.

Mijn konijn reageerde ook op 2 stukjes banaan van 1mm. Hij reageert ook zo heftig op appel. Hier krijgen ze dus helemaal geen fruit meer.

Ik heb eerder het idee dat het aan de suikers van het fruit ligt. Er zijn namelijk meerdere theorieƫn over dat banaan stoppend zou zijn of juist laxerend zou zijn. Banaan bevat overigens net zo veel vezels als boerenkool..

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .