Kim en Saar Geplaatst: 8 juni 2012 Geplaatst: 8 juni 2012 Saar is nu zo'n 4 weken geleden ingeent tegen de 2 konijnen ziekte's.alleen hebben ze sinds een paar maanden een nieuw vaccin daarvoor,Na 1,5 kreeg mevrouw een soort blaasje op haar rechterboven lip, en 2 weken later op der neusje.mijn vraag is nu hoe lang dat ongeveer moet genezen? want ik heb net even naar de gekeken en het blaasje op der bovenlip leek wat langer. Ik ben wel beide keren naar de DA geweest, omdat ik het niet helemaal vertrouwde en toch wou weten wat het was! nu bleek dus een reactie te zijn op de nieuwe enting! heel fijn! Maar hoe lang moet een blaasje genezen ?
Lonja Geplaatst: 8 juni 2012 Geplaatst: 8 juni 2012 1 of 2 weken denk ik?Staat misschien hier wel ergens tussen:http://www.bunnybunch.nl/community/showthread.php?58979-Pas-ingeent-konijn-toch-ziekOf hier:http://www.bunnybunch.nl/community/showthread.php?58925-heftige-entings-reactie-ofhttp://www.bunnybunch.nl/community/showthread.php?59190-Wondje-bij-oog
Kim en Saar Geplaatst: 8 juni 2012 Auteur Geplaatst: 8 juni 2012 Als ik dat zo lees zijn dat meer bulten en bij de oogjes enzo. En bij saar zijn het blaasjes die kapot zijn gegaan.En zit het echt op der lipje op vlak bij der aanhechting van der neusje en op der punt van haar neus. Natuurlijk gelijk naar de Da geweest maar die zei dat het reactie er op is.
Lonja Geplaatst: 8 juni 2012 Geplaatst: 8 juni 2012 Zijn er geen korstjes geweest? Het zouden zwellingen op haarloze delen moeten zijn die korstjes vormen.
Kim en Saar Geplaatst: 8 juni 2012 Auteur Geplaatst: 8 juni 2012 Jaaa zei zijn al wel ingedroogd .. Maar ze zitten wel op stukjes met haar het zijn er maar 2 maar toch..
Aniek Geplaatst: 8 juni 2012 Geplaatst: 8 juni 2012 Je ziet het inderdaad meestal rond de ogen entreactie, maar kan natuurlijk altijd elders zijn. Hou ook rekening met de gedacht aan syfilis dat zie je juist vaak bij neus en lippen.. zeker omdat het al anderhalve maand geleden is.
Kim en Saar Geplaatst: 8 juni 2012 Auteur Geplaatst: 8 juni 2012 Kunnen konijnen dat ook krijgen? En hoe precies moet ze dat hebben opgelopen?
Aniek Geplaatst: 8 juni 2012 Geplaatst: 8 juni 2012 Jup, kijk daarvoor wel het geslachtsdeel na vaak is die dan opgezet en korstig en door het likken daaraan krijgen ze het aan het neusje en mondje al heb ik ook al konijnen gezien die het opmerkelijk alleen aan snoetje hadden.Wat meer informatie:Meer informatie over syfilis: De bacterie wordt door direct contact tussen konijnen overgebracht. Vaak brengt de moeder deze bacterie bij de geboorte op haar jongen over. De ziekte komt tot ontwikkeling in tijden van stress (vaak na dierenarts bezoek etc.). Let op ! Er zijn mensen die konijnen hebben waarbij het jaren niet tot uiting komt en opeens wel. Er ontstaat roodheid, korsten en zwelling rond de neus en bek maar het kan ook voorkomen aan de achterhand rond de vulva of penis. Het konijn brengt door wassen de infectie van het ene gebied naar het andere. De aandoening is te behandelen met een wekelijkse injectie antibiotica die 3x moet worden herhaald. Een voorbeeldfotootje, maar elke situatie ziet er anders uit ! http://www.pva-apeldoorn.nl/Konijn%20syphilus%20www%20ossehoofd%20nl.jpgIk zou zeggen controleer voor de zekerheid het geslacht ook en hoe het verder in ontwikkeling is, want het is wel een mogelijkheid dat het ook syfilis is, maar sluit de entreactie natuurlijk ook niet uit.
Kim en Saar Geplaatst: 10 juni 2012 Auteur Geplaatst: 10 juni 2012 Aniek ik heb even naar Saar der.vulva gekeken maar die is licht roze en ik zag geen korstjes ofzo.. Ik kijk het.nog even aan maar als die korsten er aan het eind.van.de.week nog zitten gaan er weer naar de da
Aniek Geplaatst: 10 juni 2012 Geplaatst: 10 juni 2012 Komt ook niet altijd voor hoor, maar het is een mogelijkheid dat het ook iets anders is dan de entreactie, zeker omdat er zolang tussen zit. Maar kan ook gewoon een entreactie zijn.
Kim en Saar Geplaatst: 16 juni 2012 Auteur Geplaatst: 16 juni 2012 Ik heb alle spullen nog eens na gekeken, 11 mei heeft saar de enting gehad, en dan heb je nog 3 weken dat de entreactie kan plaatsen vinden. ik heb ook nog een foto gemaakt want het zit me toch niet helemaal lekker
Kim en Saar Geplaatst: 17 juni 2012 Auteur Geplaatst: 17 juni 2012 Jaaa nog een korstje bij der neus op der lip.. Dus ik denk dat we morgen even na de da gaan.. Weer even bij der vulva gekeken maar daar zit niks. Het is echt alleen der neus en lip
Aniek Geplaatst: 17 juni 2012 Geplaatst: 17 juni 2012 Het hoeft niet perse ook haar vulva te zijn, ook bekende gevallen dat het alleen neus en lip was, word het ook erger?
Kim en Saar Geplaatst: 17 juni 2012 Auteur Geplaatst: 17 juni 2012 jaa want links begint nu ook! een soort blaasje lijkt het wel! en rechts zit weer een korstje op! en van de week was ie er af!
Aniek Geplaatst: 17 juni 2012 Geplaatst: 17 juni 2012 Blijf het vreemd vinden en zou syfilis nog steeds niet uitsluiten, heb je ook foto's?
Kim en Saar Geplaatst: 18 juni 2012 Auteur Geplaatst: 18 juni 2012 Jaaa daarom! Ik ook dus wil nu toch wel weten wat het is! En ik heb een foto in de reactie boven!dat is een foto van Saar met der plekjes
Lonja Geplaatst: 18 juni 2012 Geplaatst: 18 juni 2012 Dat er nu nog steeds nieuwe blaasjes bijkomen klinkt niet meer als entreactie. Goed dat je naar de dierenarts gaat.
Kim en Saar Geplaatst: 18 juni 2012 Auteur Geplaatst: 18 juni 2012 We zijn net bij de da geweest.. Ik heb ab voor een week mee gekregen en levertraan zal om het vet te houden.. Na een week stoppen en kijken hoe get gaat.. En als het niet heeft geholpen moet ik weer terug
Lonja Geplaatst: 18 juni 2012 Geplaatst: 18 juni 2012 Maar wat is het dan?Overigens vertelde mijn dierenarts me laatst dat hij mee had gemaakt met de nieuwe enting dat een groep van 10 konijnen die hij ingeƫnt had daarna allemaal syfilis hadden gekregen. Hij kon nooit zeker weten of dat met de enting te maken had maar hij was bang van wel.De weerstand van konijnen is minder doordat het immuunsysteem al door de enting aangevallen wordt, daardoor kan zoiets als syfilis de kop opsteken.Wellicht is dat hier ook het geval?
Kim en Saar Geplaatst: 18 juni 2012 Auteur Geplaatst: 18 juni 2012 Nou ik heb niet echt een duidelijk antwoord gekregen op wat het nou was.. Nog een vraag; ik wou Saar toen straks haar ab geven.. Maar dat was echt drama hebben jullie tips daarvoor?
elnienkjo Geplaatst: 18 juni 2012 Geplaatst: 18 juni 2012 Heb je haar 'gebakerd' in een handdoek? Dat werkt hier altijd goed.
Kim en Saar Geplaatst: 18 juni 2012 Auteur Geplaatst: 18 juni 2012 Jaaa da heb ik al geprobeerd en als het spuitje dan bij der mond komt wordt ze gek! Maar ik denk fat ik de handdoek strakker moet doen
Aniek Geplaatst: 18 juni 2012 Geplaatst: 18 juni 2012 Een foto zie ik niet staan, wellicht dat je hem nog een keer kan posten?Welke AB heb je gekregen?
Aanbevolen berichten