JoBoris76 Geplaatst: 6 augustus 2012 Geplaatst: 6 augustus 2012 Als je het hebt over keutels in de vorm van eieren dan bedoel ik daar ovale keutels mee. Die vind ik hier ook wel eens.
Lonja Geplaatst: 6 augustus 2012 Auteur Geplaatst: 6 augustus 2012 Ja ik heb wel een foto want ik had ze al apart in een zakje gedaan mochten we naar de dierenarts moeten om het even te laten onderzoeken, wat ik van plan was als het niet snel beter ging (wat dus vandaag alweer was).Dus ik heb een foto voor je gemaakt. Ter vergelijking onderaan haar normale keutels en een 1 euro-muntje.
Lonja Geplaatst: 6 augustus 2012 Auteur Geplaatst: 6 augustus 2012 Oh ja ze eet geen hooi maar gras nu ze buiten zit, daar worden de keutels donkerder van. Als ze binnen zit eet ze hooi en zijn de keutels dan ook hooikleuriger.
manon24 Geplaatst: 6 augustus 2012 Geplaatst: 6 augustus 2012 ik ben vlug een 1 euro-muntje naast de keutels van de mijne gaan leggen om te vergelijken ,ik herinner me dat toen Amber hier kwam ze ook zo'n paar keutels heeft gehad maar dat dat vrij snel is over gegaan. ik dacht dat het er misschien aan lag dat ze gestresst was door alle veranderingen maar heb me er niet echt druk in gemaakt aangezien het vrij snel over was. nu begrijp ik wel dat je wat sneller ongerust bent met wat Klaver heeft meegemaakt de afgelopen weken dus ik zou dat dan zeker ook in de gaten houden, maar voor de rest kan ik je niet echt helpen.
Lonja Geplaatst: 6 augustus 2012 Auteur Geplaatst: 6 augustus 2012 Whoops ik bedoel een 1 eurocent muntje natuurlijk het is niet alleen dat ze zo ziek is geweest, ook dat, maar ook dat ze sowieso snel darmproblemen heeft waarschijnlijk doordat ze nooit moedermelk op heeft, ja de eerste 3 of 4 dagen dan. ik vraag me af wat haar darmen doen en hoe ik zo goed mogelijk voor haar kan zorgen zodat ze er zo min mogelijk last van heeft, maar dan moet ik natuurlijk wel weten wat bepaalde keutels betekenen.Ze heeft wel vaker van die grote keutels gehad maar dan in combinatie met kleine keutels en vaak een aanwijsbare oorzaak erbij zoals medicatie, ziekte of stress, en niet enkel en alleen grote keutels. Nu was er niets anders dan anders wat ze gegeten heeft of wat er gebeurd is.Nee ze eet geen hooi als ze de keuze heeft tussen hooi en gras.Aangezien ze op een grasveld leeft eet ze dus het hooi niet meer.Als ze geen of minder gras krijgt als ze binnen zit schakelt ze over op hooi, maar ze woont nu buiten dus eet ze gras.Goed lang gras, niet van dat flauwe gazongras hoor.Dus dat is helemaal prima, in de vezels zit het probleem niet.
JoBoris76 Geplaatst: 6 augustus 2012 Geplaatst: 6 augustus 2012 Die onderste keutels vind ik persoonlijk ook niet goed. Zijn die wel goed rond? Denk dat er toch iets niet goed heeft gezeten bij de darmpjes.
Lonja Geplaatst: 6 augustus 2012 Auteur Geplaatst: 6 augustus 2012 Ze zien er een beetje verdroogd uit maar dat komt omdat ze van eergisteren zijn. Die goede van vandaag waren verregend want het had net enorm geplensd dus dan zien ze er groter en natter uit dus dat was geen goed vergelijkingsmateriaal.Aan die 2 rechtse onderaan zit een beetje een puntje als je dat bedoelt maar dat is erg minimaal, valt toch wel mee met niet goed? Is ook niet altijd bij alle keutels.Maar ik vind die keutels nou niet zo heel gek. De grote wel, daarbij vraag ik me dus af wat dat kan zijn. Geen gas of verstopping lijkt me omdat dat het tegenovergestelde eruitziet en ik dan ook niet zoveel beweging in de darmen zou moeten voelen en ze dan toch ook minder zou moeten eten, ze heeft heel de tijd goed gegeten?
Lonja Geplaatst: 6 augustus 2012 Auteur Geplaatst: 6 augustus 2012 Nou ja misschien was het toch een voorbode, nu weer allerlei maten keutels en allemaal vrij zacht. Morgen maar weer de DA bellen, da's niet zoals het moet.
manon24 Geplaatst: 7 augustus 2012 Geplaatst: 7 augustus 2012 ik hoop voor je dat het weer goed komt hoor!Nee ze eet geen hooi als ze de keuze heeft tussen hooi en gras.Aangezien ze op een grasveld leeft eet ze dus het hooi niet meer.Als ze geen of minder gras krijgt als ze binnen zit schakelt ze over op hooi, maar ze woont nu buiten dus eet ze gras.Goed lang gras, niet van dat flauwe gazongras hoor.Dus dat is helemaal prima, in de vezels zit het probleem niet.ah oké, ik wist niet dat je gras kon gelijkschakelen met hooi
Lonja Geplaatst: 7 augustus 2012 Auteur Geplaatst: 7 augustus 2012 Als het goed stevig gras is met lange halmen dan moet je konijn net zo goed kauwen en in hooi zitten dezelfde voedingsvezels als in gras. In gras zitten nog wel meer voedingsstoffen en ze zitten er misschien wel wat eerder van vol als hooi omdat het nu eenmaal meer voedingsstoffen nog zal bevatten, maar hooi is hetzelfde spulleke alleen dan gedroogd.Kort gazongras schijn je er niet mee gelijk te kunnen stellen, dat snap ik ook wel, dat is vrij zacht, geen lange harde sprieten, dus daar hoeft minder op gekauwd te worden.Konijnen in de natuur eten ook geen hooi maar gras als basisvoedsel. Alleen het is voor mensen met een huisdier over het algemeen niet te doen om lang gras te geven ivm dat gedoe met dat het kakelvers moet zijn en niet mag blijven liggen en niet gemaaid mag zijn en de gemiddelde konijneneigenaar heeft ook geen plek met lang hoog gras om ze te huisvesten.En dan heb je de winter natuurlijk, als het gras straks niet meer groeit of onder een pak sneeuw ligt dan moeten ze het hier ook weer met hooi doen.En dan heb je ook nog eens konijnen die niet goed tegen groenvoer kunnen en dat het groenvoer opgebouwd moet worden, hooi niet. Dus dat zijn wel allemaal verschillen tussen hooi en gras, in die zin is hooi dus allemaal beter en praktischer.Maar hooi en lang gras zijn qua vezels hetzelfde, er komen niet meer vezels in hooi te zitten omdat het gedroogd is, er gaan alleen wat eiwitten e.d. uit.
manon24 Geplaatst: 7 augustus 2012 Geplaatst: 7 augustus 2012 Als het goed stevig gras is met lange halmen dan moet je konijn net zo goed kauwen en in hooi zitten dezelfde voedingsvezels als in gras. In gras zitten nog wel meer voedingsstoffen en ze zitten er misschien wel wat eerder van vol als hooi omdat het nu eenmaal meer voedingsstoffen nog zal bevatten, maar hooi is hetzelfde spulleke alleen dan gedroogd.Kort gazongras schijn je er niet mee gelijk te kunnen stellen, dat snap ik ook wel, dat is vrij zacht, geen lange harde sprieten, dus daar hoeft minder op gekauwd te worden.Konijnen in de natuur eten ook geen hooi maar gras als basisvoedsel. Alleen het is voor mensen met een huisdier over het algemeen niet te doen om lang gras te geven ivm dat gedoe met dat het kakelvers moet zijn en niet mag blijven liggen en niet gemaaid mag zijn en de gemiddelde konijneneigenaar heeft ook geen plek met lang hoog gras om ze te huisvesten.En dan heb je de winter natuurlijk, als het gras straks niet meer groeit of onder een pak sneeuw ligt dan moeten ze het hier ook weer met hooi doen.En dan heb je ook nog eens konijnen die niet goed tegen groenvoer kunnen en dat het groenvoer opgebouwd moet worden, hooi niet. Dus dat zijn wel allemaal verschillen tussen hooi en gras, in die zin is hooi dus allemaal beter en praktischer.Maar hooi en lang gras zijn qua vezels hetzelfde, er komen niet meer vezels in hooi te zitten omdat het gedroogd is, er gaan alleen wat eiwitten e.d. uit.weer wat bijgeleerd .
Lonja Geplaatst: 8 augustus 2012 Auteur Geplaatst: 8 augustus 2012 Nou ik had dus gisteren gebeld, maar gisteren was het wel weer goed gelukkig. Vanmiddag kon ik de keutels langsbrengen zei de assistente.Dus ik met die keutels van de foto en de normale keutels van vandaag naar de dierenarts, maar ik vond het een beetje stom want hij kan er eigenlijk niet zo veel mee. Hij kon ze wel onder de microscoop leggen maar als ze nog steeds coccidiose heeft dan zegt dat niks want veel konijnen hebben dat en ze heeft geen diarree. Dus daar behandel je dan toch niet tegen. Dus dat vond hij geen zin hebben om ze te bekijken.Ze eet en drinkt en poept dus ja dan hoeft er wat hem betreft niets te gebeuren. Hij zei nog allemaal dingen die niet van toepassing waren zoals meer of minder gegeten, ander eten gegeten etc. maar dat is allemaal niet.Ik moet haar gewoon altijd goed in de gaten houden. Ik vroeg nog waarom een konijn grotere zachte keutels heeft, maar meer dan dat ze dan langer in de buik hebben gezeten kon hij er ook niet over zeggen. Hij heeft heel de keutels niet eens uit het zakje gehaald dus ik ben niet echt wat wijzer.
Aanbevolen berichten