Maantje Geplaatst: 3 juni 2012 Geplaatst: 3 juni 2012 Mijn hangoordwerg is een maand geleden gecastreerd en dat is helemaal misgegaan. Enorme infectie, ontsteking, hoge koorts, behoorlijk afgevallen en hij wilde niet meer eten. Nu ben ik hem dus al bijna een maand aan het dwangvoeren meerdere keren per dag want zelf eet hij niks. Hoewel, hij eet peterselie, sederijgroen, paardebloemblad, een paar hapjes wortel, een paar hapjes appel en gister betrapte ik hem op het eten van een beetje hooi en later wat brood. Maar hij eet maar niet genoeg om van te leven en vooral zijn brokjes (Sience selective) eet hij niet. Maar het is dus niet zo dat hij van de pijn niet eet want hij eet wel wat. Kan het zijn dat meneer nu gewoon enorm verwend is en heel alleen maar eet wat hij lekker vind? Of ontbreekt het hongergevoel wat hem moet activeren en prikkelen om zelf weer te gaan eten omdat ik dat hongergevoel steeds voor ben door om de zoveel uur te voeren? Ik laat er nu steeds meer tijd tussen maar merk dat hij dan langzaam afvalt, ik weeg hem elke dag. Wat is nu de beste manier om hem weer zelf te laten eten? Doe dit nl nu al een maand en het kan zo toch niet veel langer doorgaan. Is voor mij haast niet te doen en voor hem ook niet leuk.
Nicky_the Geplaatst: 3 juni 2012 Geplaatst: 3 juni 2012 Geef je alleen dwangvoeding of ook medicijnen? Je zou zowiezo een darmstimulerend middel moeten geven. En een konijn kundige dierenarts is ook wel erg handig Toen mijn konijnen niet wilden eten gaf ik ze van alles. Ik raspte een wortel en zette dat net aan onder water, ik haalde alle soorten verse kruiden die ze maar hadden en die ze maar mochten. Ik haalde witlof, rucula, komkommer etc etc. Ook haalde ik Kenner dwergkonijnen voeding (gemengd).In zo'n geval gaat het er namelijk om dat ze eten, maar het moet nog wel redelijk gezond blijven. Brood zou ik niet geven.In dit geval zou ik tomaat en paprika ook vermijden omdat dit ontstekingen juist erger kan maken.Als je konijn afvalt wanneer je minder dwangvoeding geeft, is het een teken dat hij de dwangvoeding echt nodig heeft.Is je konijn altijd alleen geweest? Zo ja, moet je je konijn niet in deze toestand koppelen. Zo nee, zet hem dan samen met zijn kameraad..Zorg overigens ook voor voldoende beweging, dit stimuleerd de darmen.
FHMuis Geplaatst: 5 juni 2012 Geplaatst: 5 juni 2012 Joh, wat heftig een maand dwangvoeden. Ik heb geen tips, maar sterkte ermee!
Aanbevolen berichten