Alis Geplaatst: 7 juni 2012 Auteur Geplaatst: 7 juni 2012 Nee, niemand in de buurt die verpleegkundige is. Wel een vriendin die paraveterinair is, maar die is niet dagelijks in de buurt helaas. Ik kan daar ook een beetje over jokken natuurlijk, ik weet het nog niet. Ik werd net weer gebeld door de assistente van mijn eigen dierenarts, ik mag Doxoral drops gaan geven... Toen ik zei maar 'dit helpt toch niet tegen de anaerobe bacteriën?' zei de assistente dat het abces open is dus dat er zuurstof bijkomt, daarom is dat niet meer nodig. Dit is informatie die de dierenarts van Dierenkliniek Wilhelminapark gekregen zou hebben. Ik vind het maar een raar verhaal en weet nu ook niet zo goed meer of ik het moet doen of toch voor de Duplocilline moet gaan :(
Aniek Geplaatst: 7 juni 2012 Geplaatst: 7 juni 2012 Ik ben gister geweest met snot voor mijn konijnen en ik heb doxoral drops gekregen, ben benieuwd of het gaat werkenIk help het je hopen of het gaat werken!@ AlisVoor de duplo, heb nu wel genoeg ellende gezien met die abcessen met verkeerde behandelingen.. En leren prikken is zo gebeurd, een DA die mee wil werken legt het je uit.
Alis Geplaatst: 7 juni 2012 Auteur Geplaatst: 7 juni 2012 Niemand mag kennelijk meer prikken, ook niet via Wilhelminapark :( http://www.nu.nl/politiek/2825005/alleen-dierenarts-mag-antibiotica-toedienen.htmlIk ga het toch met Doxoral proberen. Probleem is alleen dat ik twijfel over de dosering! Er staat op het label op het doosje 0,13 ml 2x daags, maar er zit een grote spuit in het doosje. De assistente liet me 1,3 ml op die spuit zien, nu ben ik echt in de war Ik denk dat ik even een apart topic aanmaak over de dosering zodat mensen het direct zien en me kunnen adviseren, want de dierenkliniek is dicht nu natuurlijk en dit valt denk ik niet onder spoedgeval. Het moet niet veel gekker worden, straks overdoseer ik mijn nijn nog.
Dollie Geplaatst: 7 juni 2012 Geplaatst: 7 juni 2012 Officieel mocht het al niet, dus ik denk niet dat dit verandering gaat brengen. Bovendien is dit gericht op de veehouderij en met name de bioindustrie, of jouw konijntje wel of geen AB krijgt boeit ze echt niet gok ik. En er staat niks over hoe de AB toegediend wordt, kan mij nou niet echt voorstellen dat ze blij zijn als die boeren nu massaal oraal AB gaan toedienen. Dus ik denk dat we ons zorgen hoeven maken.
Alis Geplaatst: 7 juni 2012 Auteur Geplaatst: 7 juni 2012 Oh, dat gebruikte de dierenarts dus wel als nog een reden. Hij durfde het niet aan en zei dat Wilhelminapark ook onlangs hun behandeling heeft aangepast. Ik weet het allemaal niet zo goed, ik weet wel dat ik nu echt met een kuur moet gaan beginnen. En nee haha, natuurlijk kan het niemand wat schelen wat voor ab ik aan mijn konijntje geef en hoeveel. Het gaat voornamelijk om die dieren uit de vleesindustrie, want dat is gevaarlijk voor ons welzijn. Daar heeft Chloe niet zo veel mee te maken (want in de pan gaat hij nooit belanden!!! :eek:) De konijnkundige dierenarts verzekerde me in ieder geval dat Doxoral ook goed moet zijn, het staat ook in de bijsluiter (Pasteurella en een aantal andere bacteriën) dus ik hoop gewoon dat het zijn werk gaat doen.
bino&dido Geplaatst: 8 juni 2012 Geplaatst: 8 juni 2012 Ik geef datzelfde spul, 1ml per kg zei mijn dierenarts.
Aanbevolen berichten