Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Vera rent nu vrolijk door de kamer, maar ik merk dat ze af en toe niest/ hard snuift, maar heeft geen snot ofzo.. Sterker nog; ze eet en drinkt goed en haar neusje is gewoon schoon. Komt dit gewoon door het gekriebel van het haar? Of moet ik langs de DA?

Geplaatst:

Als ze geen last heeft van snot, zou ik het nog even aanzien. Het niezen kan ook te maken hebben met hooi of bodembedekking dat wat stoffig is of het gebruik van schoonmaakmiddelen. Konijnen hebben een erg gevoelig neusje.

Misschien dat je het hooi voordat je het aan je konijn geeft even goed uit kan schudden of dat je het een beetje vochtig maakt.

Wat gebruik je voor bodemmateriaal? Misschien is het een idee om alleen bodemmateriaal in de hoektoilet te doen en te kijken hoe het dan gaat. Ik zou het niezen sowieso goed in de gaten houden, mocht het niezen niet over gaan of ze krijgt wel last van snot, dan zou ik zeker even langs de dierenarts gaan. Konijnen horen normaal gesproken namelijk niet te niezen. Daarnaast is snot minder onschuldig dan dat het in eerste instantie lijkt.

Mijn konijnen hebben ook een tijdlang geniest. Inmiddels doen ze dat gelukkig niet meer. Hier had het hoogst waarschijnlijk te maken met een verminderde weerstand. Want nou hun weerstand weer wat beter is, niezen ze gelukkig niet meer.

Geplaatst:

Dankjewel voor je bericht!

Haar neusje is schoon, geen snot.

Ik gebruik geperste graskorrels als bodembedekking.

Ze eet en drinkt gewoon goed. Het is wel wat warm in huis (ze staan binnen) dus ik heb ze een koude handdoek gegeven om op te liggen.

Ik merk wel dat Molly heel erg aan het verharen is; ze verliest haar babyhaar. Dus wellicht dat Vera daar een beetje last van heeft.

Ik hou haar goed in de gaten! :)

Geplaatst:

Mijn voedster reageert heel erg op stof. Het is nu buiten erg droog en stoffig. Dit komt natuurlijk ook gewoon je huis binnen. Mijn voedster begon al te niezen (zij staan buiten), dus heb ik even hun verblijf en de omgeving ervan nat gesproeid zodat het stof weer weg is, maar ja dat is binnen nogal moeilijk.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .