Stamper2011 Geplaatst: 23 mei 2012 Geplaatst: 23 mei 2012 Hallo allemaal,Ik heb even een vraag. Mijn voedster laat al vanaf het moment dat wij haar hebben, regelmatig blinde darm keutels liggen. Het is niet zo dat ze helemaal geen blinde darm keutels eet. Ik vind alleen wel regelmatig wat in haar verblijf, op de vloer of in haar vacht. Vaak word dit compleet uitgesmeerd doordat ze erin gaat staan of er op gaat liggen. Meestal kan ik de blinde darm keutels met mijn handen uit haar vacht verwijderen. Op het moment lukt dat alleen niet omdat het te vast zit. Het weg knippen lukt ook niet omdat haar vacht daar niet lang genoeg voor is. Kan ik haar kontje in een bak met warm water laten weken? Misschien dat het dan wat zachter word en het wat makkelijker te verwijderen is. Of dat iemand misschien nog wat anders weet? Alle tips zijn welkom.Waar het precies mee te maken heeft dat mijn voedster regelmatig blinde darm keutels laat liggen, is mij nog steeds niet helemaal duidelijk. Wel is het mij opgevallen dat het beter gaat naarmate ze meer hooi eet. De ene dag doet ze dit meer dan de andere dag. Naast onbeperkt hooi, krijgt ze elke dag 30-35 gram HFST en een beetje groente. Ik heb haar wel eens een tijdje geen groente of minder brokjes gegeven. Vaak gaat het dan wel beter. Ik wil alleen niet het risico lopen dat ze te weinig voedingsstoffen binnen krijgt. Daarnaast vind ik het zielig dat ze Stamper van alles ziet eten en dat zij dan niks mag. Puk is namelijk ook dol op groente en biks. Op advies van onze dierenarts heb ik haar een tijdje Trovet gegeven inplaats van HFST, maar daar werd het niet anders van. Ze is verder helemaal gezond, is ook niet te dik of wat dan ook. Waar het dus precies mee te maken heeft? Ik hoop in elk geval dat ze ze vroeg of laat gewoon allemaal op zal eten.
DaantjeDonsjeVeertje Geplaatst: 23 mei 2012 Geplaatst: 23 mei 2012 Ik heb van die langwerpige papieren wegwerphandschoenen die ik met warm water nat maak, uitwring en dan gebruik om poeprestje i.d. vacht weg te halen. Volgens mij zijn ze van Action, paarse verpakking. Succes!
pluis04 Geplaatst: 23 mei 2012 Geplaatst: 23 mei 2012 ik had van de week bij mickey zijn haartjes daar weg geknipt want weken hielp niet nu heeft hij bijna een kaal kontje ha ha maar tot nu toe is het wel mooi schoon gebleven nadat ik het geknipt had
Stamper2011 Geplaatst: 23 mei 2012 Auteur Geplaatst: 23 mei 2012 Wat goed dat Mickey zijn kontje nou schoon blijft. Weet je in elk geval wat de oorzaak van het laten liggen van de bdk is geweest.Ik wil zo even proberen of ik Puk haar kontje met een washandje en warm water schoon krijg. Anders moet ik het toch maar weer met een schaar proberen.
pluis04 Geplaatst: 23 mei 2012 Geplaatst: 23 mei 2012 Mickey heeft er heel snel last van hij krijgt al nooit groenten omdat het dan nog erger gaat worden.mijn 3 konijnen krijgen samen per dag in totaal 100 gram HFST en dat verdeeld in twee keer maar als ik bv een dag iets meer dan die 100 gram geef dan krijgt Mickey gelijk weer die plakpoep.dus ze krijgen hier alleen biks en hooi en de meiden geef ik dan wel groenten maar dan moet ik Mickey op sluiten zodat hij niks binnen krijgt.en soms moet hij ook 3 dagen op een hooidieet en dan de biks daarna weer langzaam op bouwen.
Stamper2011 Geplaatst: 24 mei 2012 Auteur Geplaatst: 24 mei 2012 Puk heeft er dus ook heel snel last van. Momenteel is het ook echt weer drama. Ik blijf aan het schoonmaken op deze manier.Ik denk dat er niks anders op zit dan Puk 'voorlopig' alleen maar hooi en de minimale hoeveelheid brokken te geven.Groente, iets meer brokken of wilgentakken, lijken het probleem hier helaas ook alleen maar erger te maken. Wel sneu dat Stamper gewoon alles mag hebben en zij niet, maar goed dat is dan niet anders.Misschien dat het in de toekomst vroeg of laat beter gaat, dat zou toch wel heel fijn zijn.
Aanbevolen berichten