Bunnybunnybunny Geplaatst: 22 mei 2012 Geplaatst: 22 mei 2012 Kan het zijn dat als het warm weer is zoals nu dat een konijn dat minder snel eet. Normaal heeft hij zijn eten rond deze tijd op maar nu niet. Iemand?
Elvje Geplaatst: 22 mei 2012 Geplaatst: 22 mei 2012 Hoe langer het licht is, hoe later mijn konijnen eten. Zeker met warm weer, maar ze moeten tussendoor wel blijven eten, hooi bijvoorbeeld.Konijnen zijn schemerdieren en het schemert nog lang niet
Bunnybunnybunny Geplaatst: 22 mei 2012 Auteur Geplaatst: 22 mei 2012 Ah ok mijn konijn die eet ook gewoon alles op maar hooi eet hij bijna alleen s' avonds en 's nachts.
ShinLi Geplaatst: 22 mei 2012 Geplaatst: 22 mei 2012 Mijn konijnen zijn wel wat slomer vandaag, wat wil je ook van 12 graden ineens naar 25+ :/. Gelukkig heb ik geen verschil gemerkt in het hooi/biks eten!
Elvje Geplaatst: 22 mei 2012 Geplaatst: 22 mei 2012 Het gaat erom dat ze iets eten in de tijd, zodat hun darmen niet komen stil te liggen.
jrjsieben Geplaatst: 22 mei 2012 Geplaatst: 22 mei 2012 Ik geef met dit weer de biks in drie porties in plaats van twee
Stamper2011 Geplaatst: 23 mei 2012 Geplaatst: 23 mei 2012 Mijn konijnen zijn met dit warme weer wat slomer, ik heb alleen niet het idee dat ze minder eetlust hebben. Zolang je konijn zo nu en dan wat eet, hoef je je geen zorgen te maken hoor.
Bunnybunnybunny Geplaatst: 26 mei 2012 Auteur Geplaatst: 26 mei 2012 Dus ik hoef mij niet druk te maken. Normaal geef ik hem rond half 5 zijn biks en dat was dan normaal rond half 9 s avonds op. Maar nu de zon meer schijnt en de temperaturen sinds maandag hoger zijn heeft hij het pas rond half 11 s avonds op. Is dit nou gewoon normaal gedrag omdat ze s avonds of als de zon meer schijnt levendiger zijn?
Stamper2011 Geplaatst: 27 mei 2012 Geplaatst: 27 mei 2012 Je zou kunnen kijken wat er gebeurd als je jouw konijn op een ander tijdstip biks geeft. Hier krijgen ze 's ochtends vroeg en 's avonds laat biks. Vaak hebben ze het dan zo op. Ze zijn hier dan ook op hun actiefst. Geef ik ze eten terwijl ze nog moe zijn, dan doen ze er hier ook aanzienlijk langer over. Dit is normaal gedrag omdat konijnen schemerdieren zijn.
Aanbevolen berichten