Gast Geplaatst: 19 mei 2012 Geplaatst: 19 mei 2012 Bij mijn widder Gizmo heb ik zere hakken ontdekt een aantal weken terug. Vrij onschuldig nog: niet open, klein roze plekje als je wat haren aan de kant doet, beetje gelig. Ik heb zijn bodembedekking verandert van beukensnippers naar hennep/stro/biologische korrels. De situatie is niet verergert maar ook niet vermindert dus ik heb calendulan zalf van vsm gekocht om erop te smeren. Hij lijkt er geen last van te hebben en het is fijn dat het niet verergert is maar ik hoop dathet zo verdwijnt.Nu vind ik het lastig aanbrengen omdat ik de plekjes erg goed moet zoeken tussen de haren op zijn poten. Ook omdat deze wat ruwer zijn. Als ik het vind en het erop wil smeren beweegt hij zijn poot en ben ik het plekje weer kwijt :(Verder vroeg ik me af of het wel goed kan intrekken?Zou ik hem sokjes aan moeten doen de komende 14 dagen?Alvast bedankt, ik hoop da het gaat lukken!
Nouck Geplaatst: 19 mei 2012 Geplaatst: 19 mei 2012 Misschien kun je hulp krijgen van iemand? Dan kan een iemand m vasthouden en de ander smerenCalendulanzalf trekt niet goed in de huid, althans bij mensen niet. T blijft een vettig plekje, maar als ie het er niet af likt lijkt me dat niet zo'n probleem. Er trekt altijd wel wat in!
Domino Geplaatst: 19 mei 2012 Geplaatst: 19 mei 2012 Sokjes kan eventueel, maar veel konijnen bijten ze kapot. Heb je ook wel eens van Paw wax gehoord? Dat schijnt heel goed te helpen tegen zere hakjes bij konijnen. Ik weet eerlijk gezegd niet of calendulan afdoende werkt.
PaulaW Geplaatst: 20 mei 2012 Geplaatst: 20 mei 2012 als het plekje ook gelig is zou ik zeker even naar de da gaandat gelige kan pus zijn als sore hocks niet goed behandeld wordkan je echt veel ellende krijgen
Yls Geplaatst: 20 mei 2012 Geplaatst: 20 mei 2012 Mijn dwerg rex heeft ook last van SH. Niks ernstigs, alleen rood en kaal. Ik gebruik honingzalf/wondzalf. Had ik nog liggen van mn kat die zichzelf open gekrabt heeft. Ik weet eerlijke gezegt niet of het snel intrekt, maar ik merk wel dat het bij hem minder rood word.
Gast Geplaatst: 20 mei 2012 Geplaatst: 20 mei 2012 Tanx voor de tips! ik ga sowieso van de week even langs de dierenarts voor een algehele check. Dus dan zal ik hem ook wijzen op de SH.Ik kon in de winkel kiezen uit creme en zal, had ik misschien toch beter creme kunnen nemen.. Hij likt het er niet af, hij schopt alleen twee keer met zn poten en dan gaatie gewoon weer lekker liggen.Pax Wax wel van gehoord ja, ik wacht even het advies van mijn DA af!Ik denk dat dit topic nu wel gesloten kan worden
floris en stijn Geplaatst: 20 mei 2012 Geplaatst: 20 mei 2012 Sokjes kan eventueel, maar veel konijnen bijten ze kapot. Heb je ook wel eens van Paw wax gehoord? Dat schijnt heel goed te helpen tegen zere hakjes bij konijnen. Ik weet eerlijk gezegd niet of calendulan afdoende werkt.waar haal je deze wax?
Domino Geplaatst: 20 mei 2012 Geplaatst: 20 mei 2012 Ik heb hem via internet besteld. Even rondgeneusd waar ie het goedkoopste was en toen besteld.
floris en stijn Geplaatst: 6 juni 2012 Geplaatst: 6 juni 2012 Ik heb hem via internet besteld. Even rondgeneusd waar ie het goedkoopste was en toen besteld.ik ga meteen kijken. Ik heb een plekje bij lotje ontdekt en heb er nu een beetje vaseline opgesmeerd.....
floris en stijn Geplaatst: 6 juni 2012 Geplaatst: 6 juni 2012 Net besteld via dierenspeciaaalzaak.com, leuke site overigens. jammer dat het niet bij zooplus te verkrijgen is.
Aanbevolen berichten