Flopsnoozer Geplaatst: 18 mei 2012 Geplaatst: 18 mei 2012 Hoi iedereenHet is nu weer een tijdje geleden dat ik hier nog eens gepost heb. Nu ik terugkom heb ik slecht nieuws. Een maandje geleden had ons dwergkonijntje "Snoozer" wat wit aan zijn pupil. We zijn ermee naar de dokter geweest en deze heeft vastgesteld dat er iets in de aard van eiwit op zijn netvlies hangt waardoor hij blind is aan dat oog. Nuja tot mijn grote spijt heb ik vandaag vastgesteld dat ook het rechteroog getroffen is. Hij heeft een volledig zwart oogje behalve waar de pupil normaal zit, is het glazig wit. Hij reageert ook niet meer als je links en rechts van hem zwaait.Nu heb ik toch wel wat vraagjes: als ik mijn hand ongeveer een paar meter recht voor zijn neusje hou, dan komt hij op mij af. Is dit door zijn snorharen of kan het zijn dat hij toch nog gedeeltelijk kan zien? En een volgende vraag is of er iemand ervaring heeft met dit, en eventuele dingen weet die ik in acht moet nemen.Hier is trouwens nog een foto'tje van ons 5 jaar oude dwergkonijntje Klik!Mvg
HumpieDotje Geplaatst: 19 mei 2012 Geplaatst: 19 mei 2012 Wat een leuk konijn! Vergis je niet in de reukzin die konijnen hebben. Als je je hand ervoor houd ruiken ze je al snel, en dan herkent hij je geur De snorharen zorgen ervoor dat hij nergens tegen aan loopt.Of hij nog gedeeltelijk kan zien weet ik niet, misschien van dichtbij?
Ginger Geplaatst: 19 mei 2012 Geplaatst: 19 mei 2012 Blindheid kan veroorzaakt worden door E.cuniculiEr zit dan een '' wolkje '' in het oog, ik zou dit zeker voorstellen aan je dierenarts en beginnen met panacurhttp://www.dierenkliniekwilhelminapark.nl/dierinfo/konijn/cuniculi.html
El Cid Geplaatst: 19 mei 2012 Geplaatst: 19 mei 2012 Inderdaad, E.C. kan de boosdoener zijn. Konijnen hebben een enorm goede neus en enorme snorharen en goede oren en daarom redden blinde/slechtziende konijnen het meestal ook wel.
Aanbevolen berichten