Ga naar inhoud

Is dit mijt?


hawahaai

Aanbevolen berichten

Mijn konijn heeft al een paar weken een hard plekje bovenop haar ene oor. De haartjes daar zien er vastgeplakt uit, terwijl ze het wel gewoon wast. Nu zag ik op haar andere oor zo'nzelfde plekje, en op het eerste oor is het plekje nu uitgebreid naar de oorrand. Daar zijn ook wat kleine witte schilfertjes te zien. De binnenkant van de oren is keurig schoon, net als de rest van haar vacht. De haren laten niet los, ze krabt er niet aan en ik mag er ook gewoon aan zitten.

Zou dit mijt kunnen zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn konijn heeft op dit moment mijt. Ze had mijten rond haar oogjes en een paar op haar oorschelp. Verder zien haar oren er ook keurig uit. Ik heb alleen niets gezien van plekjes in haar vacht of plekjes op haar oren. Heb je al goed gekeken op de oren zelf en rond de oogjes? Het zijn hele kleine bruine/zwarte beestjes. Lijkt een beetje op een spinnetje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie geen beestjes.

En ik snap dat de dierenarts het kan zien, maar wilde even weten of het mijt zou kunnen zijn, want ik heb daar geen ervaring mee. Voor hetzelfde geld is het iets heel anders, want het voldoet (nog?) niet aan de beschrijving van mijt die ik op internet vond.

Link naar reactie
Delen op andere sites

maar ook als het iets anders is, kan de dierenarts hier uitsluitsel over geven.

Het stellen van een diagnose door niet-dierenartsen op een forum is gevaarlijk. Zeker als het huidaandoeningen betreft, want dat is nu juist iets dat je moet zien. Vandaar mijn opmerking.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .