Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Lang verhaal, niet de bedoeling maar smoorverliefd geworden op een hangoorrammetje. Nadat wij jaren voor twee voedstertjes hebben gezorgd, eentje lief en eentje die je tot op het bot beet als ze de kans kreeg, nu voor dit ventje gezwicht omdat hij zo ontzettend tam is.

Maar goed, konijn alleen is niet de bedoeling dus t.z.t. wil ik er een voedstertje bij zetten maar eerst castratie.

Ik weet dat ook na castratie er nog een periode is waarin ze vruchtbaar zijn en het liefst wil ik hem zo snel mogelijk laten castreren. Dit omdat hij dan minder lang alleen hoeft te zitten.

Hoe oud moet een rammetje zijn om gecastreerd te worden. Ik heb eens rondgebeld en de meeste dierenartsen in mijn omgeving (Betuwe) houden zo'n 6 maanden aan en eentje doet het met 11 weken. Is dat verstandig of is ons ventje dan nog te jong.

Eerlijk gezegd vind ik het doodeng, stel je voor dat er was misgaat en we zijn al zo aan hem gehecht. We denken dat hij nu zo'n 8 weken oud is.

Geplaatst:

Het hoeft niet zo lang te duren hoor, als zijn balletjes zijn ingedaald kan hij in principe geholpen worden.

Ik vond het ook doodeng, dus snap je angst, maar voor een ram is het onderhand een fluitje van een cent, vergeleken bij een voedster.

De meeste rammen doen de dag erna gewoon alsof er niets aan de hand is en veel hebben niet eens pijnstilling nodig.

Bel nog eens rond, er zijn dierenartsen die je verder kunnen helpen. Succes.

Geplaatst:

Is het niet gewoon zo dat het wachten is op de balletjes en zodra die er zijn dan mag je manneke er direct weer afscheid van nemen?

Tenminste dat is hoe het bij Iepe gegaan is. Die zat in de opvang, ik was direct verlieft maar we moeten even wachten. Zodra de balletjes ingedaald waren is hij gecastereerd en een paar weken later mocht snuffels dan eindelijk langs komen voor hun date =)

Geplaatst:

met 4 maand kun je hem laten castreren dan zijn de balletjes zeker ingedaalt, en dan 2 1/2 weken herstellen en dan kun je koppelen. Zo doe ik het altijd en heb hier al vele rammen laten castreren en gekoppeld dan is er niks aan de hand. Wel naar een goede dierenarts gaan.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .