Bunnybunnybunny Geplaatst: 13 mei 2012 Geplaatst: 13 mei 2012 Vorige week bij de dierenarts geweest om hem te laten inenten en hij had ook last van luizen in zijn vacht. Waarschijnlijk vanuit de fokker meegekregen. Nu heeft hij sinds 2 dagen en klein wondje? of iets wat daar op lijkt boven zijn oog en het is ook ietsje dikker. Het is een rood puntje met een soort korstje ofiets. Misschien dat ik al weet waar het door komt: Mijn konijn als hij zijn hooi krijgt wordt hij helemaal wild en wil hij de lekkerste dingen eruit halen. daardoor gaat hij meestal met zijn kop helemaal in zijn ruifje. Misschien dat hij iets van hooi in zijn oog heeft gekregen maar weet het niet zeker. Hij eet nog gewoon en is als hij zijn eten krijgt ook nog gewoon heel speels. Wat zou het kunnen zijn. Denk dat ik morgen de dierenarts maar bel. Maar zoiets zal normaal toch wel meevallen ofniet?
Sharon uit Nijmegen Geplaatst: 13 mei 2012 Geplaatst: 13 mei 2012 http://www.bunnybunch.nl/community/showthread.php?58925-heftige-entings-reactie-ofLees dit maar even door, zul je zien dat meer konijnen dit hebben gekregen na het enten.
Sharon uit Nijmegen Geplaatst: 13 mei 2012 Geplaatst: 13 mei 2012 http://www.bunnybunch.nl/community/showthread.php?58979-Pas-ingeent-konijn-toch-ziekIk wist dat er nog een topic over was, maar kon hem even niet vinden. (logisch, aangezien hij bij voeding stond!)
Bunnybunnybunny Geplaatst: 13 mei 2012 Auteur Geplaatst: 13 mei 2012 Morgen toch voor de zekerheid maar bellen naar da maar ben al meer gerustgesteld hierdoor
Bunnybunnybunny Geplaatst: 14 mei 2012 Auteur Geplaatst: 14 mei 2012 Ik heb nog wel 1 vraagje. Want bij mij is het niet echt een bultje. Bij mij is het meer een soort geel rood achtig korstje.konijn is ingeent op 3 mei. Moet ik me ernstig zorgen maken of toch niet. Mijn konijn is pas 1 jaar. eet, drinkt en poep nog gewoon.
rabbitmams_miriam Geplaatst: 14 mei 2012 Geplaatst: 14 mei 2012 bij mijn cupido was het een bultje die daarna ging uitdrogen maar is nooit geel/roodachtig geweest. Heb je het idee dat het echt ontstoken is?? Want als je dat vermoed raad ik je toch aan om een da even te laten kijken.
Lonja Geplaatst: 14 mei 2012 Geplaatst: 14 mei 2012 Nee bij mijn konijn was het korstje van het enten ook niet geel/roodachtig. Na verloop van tijd steeds donkerder van kleur, eerder zwart op een gegeven moment. Je kan even de dierenarts bellen inderdaad, dat kan nooit kwaad.
Bunnybunnybunny Geplaatst: 15 mei 2012 Auteur Geplaatst: 15 mei 2012 Denk laat nog even iets weten. We denken nu namelijk niet dat het gaat om een reactie van het enten. Het lijkt alsop ons konijn gewoon een wondje boven zijn oog heeft van het krabben. nagels zijn namelijk net geknipt en misschien dat hij met een nageltje zichzelf wel open heeft gehaald. Hij heeft op dit moment nameijk last van luisjes. en die veroorzaken jeuk. Daar hebben we al een middeltje voor. ik denk dat het beste is om het wondje gewoon goed in de gaten te houden of dat het erger word of niet? het is namelijk ook niet zo dat er echt bloed uitstroomt en het is nu ook al minder dik dan 3 dagen geleden.
rabbitmams_miriam Geplaatst: 20 mei 2012 Geplaatst: 20 mei 2012 Cupido had een bultje bij zijn oortje wat hij open gekrabt had. Dit bultje was wel een reactie op de enting. Ik heb het gewoon in de gaten gehouden en het droogde mooi uit en nu helemaal verdwenen. Houd het goed in de gaten. Als je merkt dat het rood wordt of dat er rommel uitkomt dan meteen aan de bel trekken bij de da
Aanbevolen berichten