Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Wij zijn net terug van de dierenarts. Er liggen al een aantal weken af en aan blinde darm keutels en/of wat dunnere poep in de ren. Ik zag beide konijnen steeds ook hun BDK's eten, ze gedroegen zich normaal, eten normaal, drinken iets meer dan voorheen maar ze eten ook ineens super veel hooi (ik had nieuw hooi en daar vliegen ze op aan).

Ik had het groen en de biks (HFST) al geminderd maar de keutels bleven soms komen. Verder legden ze allebei mooie groenige keutels sinds ze zoveel hooi eten.

Vanmiddag zag ik ineens weer een plak poep liggen, nu met door de natte keutels heen ook rode slijmerige balletjes. Heel gek, net mini drilpuddinkjes! Ik dus maar de dierenarts gebeld en we mochten gelijk komen.

Ze vonden het allemaal heel interessant want dit hadden ze nog niet eerder gezien... Hij heeft de keutels en de rode balletjes onder de microscoop gehad. Er zat niks geks in, geen parasiet oid. Wel wat kristallen en een klein beetje bloed. Dat was vreemd, want dat zou uit de baarmoeder of blaas kunnen komen, maar nu was het echt gemengd met de ontlasting. Voor darmslijmvlies zou het dan weer raar zijn om zo mooi rond en drillerig te zijn.

Met andere woorden, we weten nog niks. We krijgen een soort yakult voor konijnen, alleen was het nu op, dus dat moeten we dinsdag halen. Hopenlijk gaan daar iig de rare keutels van weg. Ik weet dus ook niet van wie die keutels zijn want beide kontjes blijven mooi schoon en aan het gedrag van de beestjes is niks te merken...

Nu mijn vraag: herkent iemand van jullie dit wel? Enig idee wat die rare rode bolletjes kunnen zijn?

Geplaatst:

is je voedster gecastreerd?

Mijn voedster heeft langere tijd haar blinde darm keutels niet opgeten, 3 weken terug verslechterde ze nog meer, ze viel af, hijgde heel erg en wilde haar SS niet meer eten, het ging zo snel dat we haar binnen een paar dagen hebben moeten inslapen...

De dierenarts wist niet wat het kon zijn, ben wat gaan speuren en toen bedacht ik me dat het wel eens baarmoederhalskanker kon zijn geweest. Omdat ongeveer 80 % van alle voedsters boven de 2 daar kans op heeft.

Geplaatst: (aangepast)

Mag ik vragen welke biks geef je

Ik heb ook een keer van die rare drildingen gevonden

Toen gaf ik rabbit balance van hopefarms

Naast de blindedarmkeutels zie je zo een bolletje liggen

Net gelei

attachment.php?attachmentid=35402&d=1294060835

aangepast door jrjsieben
Geplaatst:

Ik geef ook hopefarms supertrio

Maar had een zakje van rabbitbalance

Die gaf ik als tussendoortjes en toen kreeg mijn ram dit

Heb het niet meer gegeven en het is ook niet meer terug gekomen

Heb deze ontlasting ook laten onderzoeken

Was niks mis mee

Was alleen mijn ram die het had

Mijn voedster niet

Die is wel geholpen

Geplaatst:

de yakult voor konijnen waar jij het over hebt is biolapis, misschien is dit wel even tijdelijk bij een andere DA/KA te krijgen?

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .