MichelleloveElmo Geplaatst: 10 mei 2012 Delen Geplaatst: 10 mei 2012 ik kom op 32 konijnen!10 kleintjes 2 koppels is 41 ex ram1 moeder met 7 kleintjes is 81 moeder met drie jongen is 4een mooie teddy dame2 rammen en twee voedster is 4 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lonja Geplaatst: 10 mei 2012 Delen Geplaatst: 10 mei 2012 Hahaha Ja konijnen schijnen zich heel snel te vermeerderen Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
PaulaW Geplaatst: 11 mei 2012 Delen Geplaatst: 11 mei 2012 er zitten 10 opvangkonijntjes bij en die telt ze niet meeomdat die niet blijvendus ts rekent goed Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mill Geplaatst: 11 mei 2012 Auteur Delen Geplaatst: 11 mei 2012 Hihi jullie hebben het verkeerd begrepen, de moeders met de kleintjes zijn van de opvang, deze voedt ik op tot ze 8 weken zijn en de moeders houd ik dan zelf zodat ik die later kan koppelen aan een gec ram.Dit zijn nu mijn eigen konijntjes:Milly + Co = KoppelSnoet + Stamper = KoppelChoco = Gec ramMister Moonlight = ram 4,5mndMister Brownie = ram 4,5 mndPuncki= ram 4,5 mnd Black dream = voedster 2 jaar oudChoco Dream = voedster 4,5 mnd oud.Dan heb ik dus nog de moeders zitten (2) waarvan eentje 3 jong heeft en eentje 7, alleen bij die van 3 is een jonkie bij gezet waarvan de moeder na de bevalling overleed.De moeders houd ik nadat de 10 jonkies weg zijn zelf. De moeders heten trouwens boef en nijn (boef was ook de ene die ziek was laatst)Dus ik heb strak in totaal: Milly, Co, Choco, Nijntje, Snoet, Stamper, Black dream, Choco Dream, Boefje, Puncki, Mister Moonlight en Mister Brownie hier nog zitten dit zijn er dus 12, maar nu met de kleintjes dus tijdelijk even 22.Mijn idee word het dan om het zo te doen: Milly en Co samen, Choco en Nijntje samen, Snoet en Stamper samen, Black Dream en Puncki samen, Mister Brownie en Choco Dream samen, En mister Moonlight en boefje samen, dan heb ik dus 6 koppeltjes.Van de ukkies heeft er alweer 1 een nieuw huisje, deze gaan volgende week zaterdag weg (het nestje van 4 dan) en d het nest van 7 het weekend erna.Hmm ik hoop dat het zo wat veruidelijking geeft van de situatie hier haha.En ze zitten in kooien van 1,40 omdat ik het zielig vind ze in zon klein kooitje te proppen, plus dan hoef ik de kooien niet meteen weg te doen als ze als koppels erin komen. En het is gewoon leuk omdat je er allemaal huisjes enzo in kunt zetten, bij kleiner kooitjes is gelijk de halve kooi bezet..Hebben jullie trouwens nog tips met de koppelingen? Gaat het problemen leveren dat er al 2 kleintjes hebben gehad?Mijn andere 2 koppels zitten al vanaf het begin samen dus heb ik geen problemen mee gehad.. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mill Geplaatst: 11 mei 2012 Auteur Delen Geplaatst: 11 mei 2012 En ja konijnen kunnen zich snel vermeerderen, jammer dat sommige mensen dan een pret nestje nemen en het dan toch niet zien zitten en de moeder in de opvang dumpen -.- Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten