Hannah87 Geplaatst: 8 mei 2012 Geplaatst: 8 mei 2012 Vraagje,Kom net van mijn paardenpensionstalling waar ik vanavond ontdekte dat daar1 van de konijn ineens sterk vermagerde.Nu zag ik dat 1 van voor-ondertanden helemaal buiten de mond groeit dit lijkt mij niet best.Zou je dit ook kunnen knippen?Las net dat dat niet de beste oplossing is, maar de eigenaar gaat er echt niet mee naar de dierenartsen dit vind ik ook zielig!>Iemand een idee? Durf ze zelf wel te knippen met evt wat tips?
Lonja Geplaatst: 8 mei 2012 Geplaatst: 8 mei 2012 Ik zou hem kidnappen, zo sterft hij een hongerdood en dat vind ik echt dierenmishandeling...Op het moment dat een dier de hongerdood sterft heb ik geen boodschap meer aan mijn en dijn.Of je dat zelf kan knippen weet ik niet maar ik geloof dat konijnen met olifantstanden hier nooit meer vanaf komen en dat knippen dus inderdaad niet de beste oplossing is.Bovendien zou ik dat niet zelf durven, maar misschien kan het wel hoor.
Elvje Geplaatst: 8 mei 2012 Geplaatst: 8 mei 2012 Knippen is inderdaad niet verstandig, ze worden beter geslepen bij de dierenarts. Maar zo te horen is het een blijvend probleem dat je met slijpen alleen niet oplost.Voor zover ik weet is het strafbaar om een dier z'n medische verzorging te onthouden. Ze moeten wel.
Lonja Geplaatst: 8 mei 2012 Geplaatst: 8 mei 2012 Heb je al geprobeerd aan de eigenaar uit te leggen dat hij langzaam van de honger om zit te komen en hij zo gewoon heel langzaam doodgaat omdat die tanden echt niet stoppen met groeien?
Dollie Geplaatst: 8 mei 2012 Geplaatst: 8 mei 2012 Knippen is een noodoplossing. Als het niet anders kan, dan kun je ze beter knippen dan niks doen. Maar één van de risico's van knippen is bijvoorbeeld dat de tanden splijten, met alle nare gevolgen van dien. Dan is medische hulp nog veel harder nodig en zo te horen gaat hij die niet krijgen.. Afgezien daarvan is knippen inderdaad een zeer tijdelijke oplossing. Daarbij is het nog niet zo makkelijk als het lijkt, je hebt (vind ik) te weinig controle over waar en hoe de tand precies afbreekt, zodat er scherpe punten en dergelijke kunnen ontstaan. Nou ja en zo'n konijn denkt niet 'goh, laat ik mijn tong even netjes aan de kant doen..'In dit geval zou ik echt kijken of je een andere oplossing kunt vinden.
Christaaa Geplaatst: 8 mei 2012 Geplaatst: 8 mei 2012 Ik sluit me helemaal bij Dollie aan. Zou 144 hier iets in kunnen betekenen?
jrjsieben Geplaatst: 9 mei 2012 Geplaatst: 9 mei 2012 Ja melden bij 144Of de dierenambulance beleen Zeg dat hij daar rondt liep ofzoIk denk dat de eigenaar het konijn niet zou missenMaar hij of zij is aansprakelijk en het is dierenmishandeling
Lonja Geplaatst: 9 mei 2012 Geplaatst: 9 mei 2012 Jullie gaan wel snel met dierenpolitie bellen of dierenambulance bellen, ik denk dat die mensen het heel druk hebben terwijl je het misschien gewoon zelf op kan lossen.Namelijk eens een pittig gesprek met de eigenaar voeren waarin hem duidelijk gemaakt wordt wat er met dit konijn aan de hand is en dat hij heel langzaam doodgaat zo.Mocht de eigenaar hier niets mee willen doen dan kan je dit konijn ook zelf meenemen en dan naar een opvang of dierenambulance brengen, evt. eerst foto's maken en melding bij de LID doen en eventueel aangifte.Mocht zoiets niet lukken om welke reden dan ook dan kan je alsnog de dierenpolitie of dierenambulance bellen.Maar stap 1 zou zijn een hartig woordje met de eigenaar van het konijn (geen week wachten natuurlijk), wel vandaag.
Aanbevolen berichten