Ga naar inhoud

Tanden


Hannah87

Aanbevolen berichten

Vraagje,

Kom net van mijn paardenpensionstalling waar ik vanavond ontdekte dat daar

1 van de konijn ineens sterk vermagerde.

Nu zag ik dat 1 van voor-ondertanden helemaal buiten de mond groeit :s dit lijkt mij niet best.

Zou je dit ook kunnen knippen?

Las net dat dat niet de beste oplossing is, maar de eigenaar gaat er echt niet mee naar de dierenarts

en dit vind ik ook zielig!

>Iemand een idee? Durf ze zelf wel te knippen met evt wat tips?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou hem kidnappen, zo sterft hij een hongerdood en dat vind ik echt dierenmishandeling...

Op het moment dat een dier de hongerdood sterft heb ik geen boodschap meer aan mijn en dijn.

Of je dat zelf kan knippen weet ik niet maar ik geloof dat konijnen met olifantstanden hier nooit meer vanaf komen en dat knippen dus inderdaad niet de beste oplossing is.

Bovendien zou ik dat niet zelf durven, maar misschien kan het wel hoor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Knippen is inderdaad niet verstandig, ze worden beter geslepen bij de dierenarts. Maar zo te horen is het een blijvend probleem dat je met slijpen alleen niet oplost.

Voor zover ik weet is het strafbaar om een dier z'n medische verzorging te onthouden. Ze moeten wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Knippen is een noodoplossing. Als het niet anders kan, dan kun je ze beter knippen dan niks doen. Maar één van de risico's van knippen is bijvoorbeeld dat de tanden splijten, met alle nare gevolgen van dien. Dan is medische hulp nog veel harder nodig en zo te horen gaat hij die niet krijgen.. Afgezien daarvan is knippen inderdaad een zeer tijdelijke oplossing. Daarbij is het nog niet zo makkelijk als het lijkt, je hebt (vind ik) te weinig controle over waar en hoe de tand precies afbreekt, zodat er scherpe punten en dergelijke kunnen ontstaan. Nou ja en zo'n konijn denkt niet 'goh, laat ik mijn tong even netjes aan de kant doen..'

In dit geval zou ik echt kijken of je een andere oplossing kunt vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jullie gaan wel snel met dierenpolitie bellen of dierenambulance bellen, ik denk dat die mensen het heel druk hebben terwijl je het misschien gewoon zelf op kan lossen.

Namelijk eens een pittig gesprek met de eigenaar voeren waarin hem duidelijk gemaakt wordt wat er met dit konijn aan de hand is en dat hij heel langzaam doodgaat zo.

Mocht de eigenaar hier niets mee willen doen dan kan je dit konijn ook zelf meenemen en dan naar een opvang of dierenambulance brengen, evt. eerst foto's maken en melding bij de LID doen en eventueel aangifte.

Mocht zoiets niet lukken om welke reden dan ook dan kan je alsnog de dierenpolitie of dierenambulance bellen.

Maar stap 1 zou zijn een hartig woordje met de eigenaar van het konijn (geen week wachten natuurlijk), wel vandaag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .