Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hey iedereen,

de aanleiding kan je hieronder lezen maar mijn vraag is wat kunnen we nu doen met de wondjes. Het ene konijntje haar neusje & oortje ligt nu open. Ook heeft ze een kleine wond aan haar oogje. Aan haar oogje is niet zo erg, dat is maar een klein stipje.

Haar neus ligt echt open onder haar neusvleugel, dus in haar neus. Het bloedt niet of het is geen gapende wonde maar ik maak mij toch zorgen.

Ook in haar nekje is het een wonde.

Wie kan mij helpen?

Toen ik de vorige keer met mijn rammetje naar de DA wou, zei ze dat niet nodig was (had een bijtwonde op zijn buik, veel erger ogend dat nu bij de voedster)

Een konijn geneest blijkbaar vanzelf.

Iemand tips wat ik nu best kan doen?

Bedankt

Groetjes

Stephanie

Aanleiding van de wondjes :

Hey iedereen,

Ik ben nieuw op het forum maar zit toch met een vraagje.

Sinds een jaar hebben wij 2 voedsters die sinds het begin bij elkaar zitten (zijn beide 1 jaar oud). Af en toe eens een kleine ruzie zijn het echte schatjes & kunnen ze niet zonder elkaar.

Sinds november 2011 hebben wij een rammetje. Wij hebben hem de eerste maanden apart gezet, tot hij gecastreerd was. Dan hebben we ze samen laten "spelen" op neutraal terrein elke dag een uurtje.

Nu sinds 3 weken zitten ze alle 3 samen ( de 2 voesters + 1 gecastreerde ram).

Dat ging allemaal goed. Tot gisteren.

Gisteren lieten we ze spelen buiten hun kot en er kwam plots ruzie van. 1 voedster & 1 ram begonnen plots ruzie te maken. We hebben ze uit elkaar gehaald & in hun kot gestoken.

Ze zijn sinds dan onafgebroken ruzie beginnen maken tot nu.

Wij hebben uiteindelijk een voedster apart gezet aangezien die al serieus gehavend was.

We weten niet van waar het agressieve nu plots komt.

Alles ging goed de laatste weken.

Geplaatst:

ik zou het wel in de gaten houden als ik jou was...

Als de DA het niet nodig vindt om het te behandelen, dan zal het toch vanzelf weer genezen?!

Verder heb ik het nog nooit meegemaakt, dus ervaring hiermee heb ik niet.....!

Geplaatst:

Ze zijn weer op ander terrein dan moet de rangorde weer bepaald worden

Dat is het enige wat ik kan bedenken

Wondjes goed schoonmaken met afgekoeld gekookt water

Mocht je het niet vertrouwen toch naar een dierenarts

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .