Moniek Geplaatst: 3 mei 2012 Geplaatst: 3 mei 2012 Ah wat erg. Dat verwacht je toch ook niet. Ik vond het al niet zo goed klinken, maar dit is echt wel heel erg. Ik wens je heel veel sterkte
Lein88 Geplaatst: 4 mei 2012 Geplaatst: 4 mei 2012 och nee toch,Mijn konijn is gister gecastreerd. Gaat goed met hem, ligt af en toe heerlijk te slapen tegen de kruik aan, en verder dwarrelt ie in zn hok rond, eten,, drinken, nieuwsgierig en blij te zijn. Raar dat je konijntje na de castratie is overleden, had ie misschien toch nog iets anders onder de leden!Heel veel sterkte iig..
Lonja Geplaatst: 4 mei 2012 Geplaatst: 4 mei 2012 Dat is beter nieuws om te lezen...Is zo'n kruik op de dag na de castratie nog steeds nodig ja?Dan ben ik blij dat ik zowel dinsdag als woensdag tijd vrij heb genomen.
Lein88 Geplaatst: 5 mei 2012 Geplaatst: 5 mei 2012 Of je nog n kruik moet doen hangt helemaal van je konijntje af! Als hij nog koude oortjes heeft wel, konijnen kunnen na n operatie minder snel op temperatuur komen,omdat hun lichaam al veel energie nodig heeft om te herstellen! Zijn de oortjes nog koud, leg dan een kruik in het hok! Hij hoeft er niet persee op te liggen, straalt wel warmte af! Succes!
Elvje Geplaatst: 5 mei 2012 Geplaatst: 5 mei 2012 Volgens mij moet je de temperatuur in het nekje voelen Daar kun je de lichaamstemperatuur voelen, dat moet lekker warm zijn.Hier zijn de oortjes regelmatig koud, maar dat betekent niet dat ze onderkoeld zijn. Ze hebben het gewoon niet warm
Lonja Geplaatst: 5 mei 2012 Geplaatst: 5 mei 2012 Haha ja, als ik iedere keer met koude oortjes een kruik erbij moest gaan leggen kon ik dat iedere dag wel een keer gaan doen, dat is meestal als hij geslapen heeft, dan zijn zijn oortjes koud, maar het nekje lekker warm hoor Ja goed, dan kijk ik gewoon naar of hij het koud heeft. Ik heb er de eerste dag dat hij hier was en uit het nest kwam met zo'n baby-donsje ook een kruik erbij gelegd, als mama-vervanging, omdat onze bijkeuken 's nachts best fris is. Moest ie niks van weten!Maar goed, ik leg er gewoon wel sowieso een kruik bij in het begin en ik zie wel dan.
michaela23 Geplaatst: 7 mei 2012 Geplaatst: 7 mei 2012 Wat erg zeg. Heel veel sterkte, en Numfut, rust maar zacht.
missbroekie Geplaatst: 7 mei 2012 Geplaatst: 7 mei 2012 Ik laat mijn konijn over 2 weken castreren.Zou het liefste nu al doen want hij loopt over van hormonen maar mijn vriend is in het buitenland en ik ken mezelf.. Stress stress stress.. Dus ik wacht tot hij thuis is.Mijn dierenarts geeft het konijn pas weer mee als hij daar eet (geef hem de brokjes en groentje mee die hij graag lust) dus hoop dat ik dan zelf nietmeer zoveel hoef te doen.Blijf het eng vinden namelijk!Wat erg van numfut... :(
Lonja Geplaatst: 8 mei 2012 Geplaatst: 8 mei 2012 Hazel is nu bij de dierenarts...Spannend! Om half 2/ 2 uur kunnen we hem ophalen.Ik krijg inderdaad pijnstilling mee maar dat was echt omdat ik er zelf om vroeg.Krijg ook geen antibiotica mee want mijn dierenarts was geen voorstander van antibiotica bij konijnen.Misschien maar beter ook om niet antibiotica uit voorzorg te geven. Als er dan een keer echt iets is dan kan het alsnog, want zoiets werkt natuurlijk steeds minder.
Lonja Geplaatst: 8 mei 2012 Geplaatst: 8 mei 2012 He's back!Bij thuiskomst kwam hij gelijk de vervoersbox uit, ik had zijn hok helemaal klaargemaakt met handdoeken en zo, maar hij was als een speer in de slaapkamer achter de kast (slaapkamer is overdag zijn chillplek) en daar zit hij nu in een hoekje. Ik heb de kruik ernaast gelegd (die begon hij af te likken, lieve kruik) en een bakje water erbij, en hij heeft een stukje paardebloemblad op, een aardbeiblad en een braamblad.Nu laat ik hem eerst maar even bekomen, hij zit behoorlijk te suffen, valt steeds een beetje in slaap, dus eerst maar eens even met rust laten nu. Zijn nekje voelt niet koud.
numfut Geplaatst: 6 juni 2012 Auteur Geplaatst: 6 juni 2012 hallo allemaal ik wil jullie ook even mededelen dat ik sinds 3 a 4 weeken weer 2 nieuwe konijntjes heb het zijn 2 zussieseen wit met grijs snoopy en de ander bruin baileyik vond het verlies te groot dus heb ong 5 dagen daarna deze gekocht omdat je tog wat mist ben super blij met ze fotos komen nogze komen van een boerderij en ze zijn nog niet zo tam ik haal ze er wel elkedag uit het is ook al wat minder maar nog niet helemaal soms bijten ze ook ik heb gehoord dat je dan hard AU.. moet roepen hebben jullie verder nog tips ??
jrjsieben Geplaatst: 6 juni 2012 Geplaatst: 6 juni 2012 Sterkte met het verlies van je konijnmaar ik snap niet dat de da hem zo mee heeft geven naar huisIk zou daar zeker nog over bellenHad hij gegeten en gekeuteld bij de da ja dat ligt hij ook op zn zij hij ademt zwaar nu en ligt nog steeda in zn hok hij reageerd nog niet goe op dingen dus hoe zou dat nou komen weet iemand dat of komt het door de narcosemet zwaar ook snel maar niet te snel
Lonja Geplaatst: 7 juni 2012 Geplaatst: 7 juni 2012 hallo allemaal ik wil jullie ook even mededelen dat ik sinds 3 a 4 weeken weer 2 nieuwe konijntjes heb het zijn 2 zussieseen wit met grijs snoopy en de ander bruin baileyik vond het verlies te groot dus heb ong 5 dagen daarna deze gekocht omdat je tog wat mist ben super blij met ze fotos komen nogze komen van een boerderij en ze zijn nog niet zo tam ik haal ze er wel elkedag uit het is ook al wat minder maar nog niet helemaal soms bijten ze ook ik heb gehoord dat je dan hard AU.. moet roepen hebben jullie verder nog tips ??Oh wat leuk! Hoe oud zijn ze? Hopelijk blijft gaat dat goed gaan, 2 vrouwtjes samen.Als ze nog jong zijn knabbelen ze veel om te onderzoeken, of bijten ze echt hard?
Aanbevolen berichten