Niek Geplaatst: 30 april 2012 Geplaatst: 30 april 2012 Ik zou ook de DA bellen, want hij heeft nu wel heel lang niet gegeten en gekeuteld en er zal toch iets gedaan moeten worden.
Elisexx Geplaatst: 30 april 2012 Auteur Geplaatst: 30 april 2012 hij is overleden vanmiddag in me armen en kon niks meer doen nog contact gehad met de DA en die gaf al aan dat het veel gebeurt bij konijnen en dat je er niks aan kan doen als het al zover is :( iig bedankt voor al jullie adviezen en reacties .
rabbitmams_miriam Geplaatst: 30 april 2012 Geplaatst: 30 april 2012 Oh wat naar, heel veel sterkte met het verlies!!
WallaChristalla Geplaatst: 30 april 2012 Geplaatst: 30 april 2012 Ohh, wat vreselijk! En best onverwacht! Heel veel sterkte!
pechkonijn Geplaatst: 30 april 2012 Geplaatst: 30 april 2012 Oh, wat sneu. Het is mij ook al twee keer gebeurd. Dat maag-darmstelsel van konijnen is enorm gevoelig. Het is handig om het een en ander in huis te hebben, voor noodgevallen: cisaral (om de darmperistaltiek te stimuleren), metocloral (om de maaglediging te stimuleren), carprofen (pijnstilling), infacol (of een ander middel met simethicone, om gas makkelijker af te voeren), dwangvoer (bijvoorbeeld critical care of supreme science recovery), injectiespuitjes, eventueel lactulose (om eventuele verstoppingen te bestrijden) en een stethoscoop om te luisteren of er nog darmgeluiden zijn. Dan kan je al heel veel zelf en kan je de behandeling direct starten wanneer je maag-darmproblemen vermoedt, want de overlevingskans is afhankelijk van de snelheid van het behandelen.Ik ben zelf helaas ook door schade en schande wijs geworden en heb ondanks deze hele EHBO-doos onlangs nog een konijn verloren aan maag-darmproblemen. Daar heb ik weer wat van geleerd: de volgende keer laat ik direct metoclopramide via injectie toedienen, in plaats van via de bek (metocloral), zodat het niet via de maag hoeft om opgenomen te worden.Veel sterkte. Je hebt in elk geval je uiterste best gedaan.
jrjsieben Geplaatst: 30 april 2012 Geplaatst: 30 april 2012 Heel veel sterkteWat vervelend dat hij het niet gehaald heeftgelukkig was hij bij jouw in het laatste moment
Elisexx Geplaatst: 30 april 2012 Auteur Geplaatst: 30 april 2012 bedankt allemaal! het is egt klote maar indd blij dat ik erbij was al was het wel confronterend. hoop dat het met de andere 2 goed blijft gaan .
Reusje Geplaatst: 30 april 2012 Geplaatst: 30 april 2012 Dat is echt jammer. Maak je zelf nu geen verwijten je hebt heel snel gehandeld. Maar als het niet mag zijn lukt het gewoon niet.Sterkte.
Elisexx Geplaatst: 30 april 2012 Auteur Geplaatst: 30 april 2012 dankjewel, ik probeer het los te laten maar je heb gewoon het idee van als ik misschien eerder was dan .... maar zo moet ik niet denken ik heb hem de laatste tijd van ze leven (toen ik hem uit het asiel haalde) de leukste tijd proberen te geven en denk dat dat wel gelukt is anders komt die niet naar je toe als die gaat overlijden. ik zal hem nooit vergeten en de leuke dingen van hem onthouden.
pluis04 Geplaatst: 30 april 2012 Geplaatst: 30 april 2012 heel veel sterkte met het verlies en je hebt gedaan wat je kon.
Suuzi Geplaatst: 1 mei 2012 Geplaatst: 1 mei 2012 Wat erg om te lezen dat hij het niet gered heeft ondanks jouw goede inzet! Sterkte!
Noontjje Geplaatst: 1 mei 2012 Geplaatst: 1 mei 2012 maak jezelf geen verwijten!je hebt goed en op tijd gehandeld. en je hebt je konijntje proberen te geven wat hij nodig had, en vooral veel liefde gegeven!Hou je taai!
Aanbevolen berichten