annelotte Geplaatst: 29 april 2012 Geplaatst: 29 april 2012 Hallo,Ik heb sinds kort nog maar één konijn, een Hollander voedster.Ik heb haar al best lang, zo uit mijn hoofd denk ik ongeveer een jaar maar ze is al ongeveer 2 jaar oud in totaal.Nu gaf ik mijn konijntje zonet eten, zie ik ineens een soort van nest in het hok liggen!Het is niet veel haar, valt eigenlijk best mee, maar het ligt er wel.Denken jullie dat het schijnzwangerschap is of kan het zijn dat ze gewoon in de rui is?Ze is namelijk ook wel eens echt drachtig geweest en toen had ze een veel groter nest gebouwd met veel meer haar.Als ze schijnzwanger was geweest had ze dat toch nu ook wel weer gedaan?Of maakt dat niks uit?Ik heb zoiets nog niet eerder meegemaakt sinds ik haar heb, dus vandaar dat ik dat graag even zou willen weten.Groetjes Annelotte
pluis04 Geplaatst: 29 april 2012 Geplaatst: 29 april 2012 ik denk meer aan schijnzwangerschap vooral omdat de haren allemaal bij elkaar liggen.vaak als ze hier in de rui zijn dan liggen de haren door heel het hok heen en niet zo netjes bij elkaar
annelotte Geplaatst: 29 april 2012 Auteur Geplaatst: 29 april 2012 Maar er ligt niet heel veel haar, ik dacht dat konijnen altijd nesten bouwden met veel meer haar of hoeft dat niet persé?
Reusje Geplaatst: 30 april 2012 Geplaatst: 30 april 2012 Als ze schijndrachtig zijn verschilt dat enorm. Soms maken ze een reusachtig nest maar soms is het echt heel weinig . Ik denk dat je konijntje schijndrachtig is.
pluis04 Geplaatst: 30 april 2012 Geplaatst: 30 april 2012 mijn voedster maakte ook een nest met niet veel haren er bij.
Aanbevolen berichten