xILYx Geplaatst: 28 april 2012 Geplaatst: 28 april 2012 Hoi allemaal,ik heb een konijn, een albino. ik weet niet precies wat voor soort, want toen ik hem kocht zeiden ze dat het een dwergkonijn was, maar daar is hij te groot voor en heeft daar te lange oren voor. Ik heb maar 1 konijn, want ik mag er geen 2...... De laatste tijd heeft mn konijn steeds diaree, niet dat ie geen gewone keutels meer heeft, maar bijna elke dag zie ik wel ergens een beetje diaree liggen. Dit stinkt natuurlijk, maar ik maak me ook wel een beetje zorgen.Hij krijgt 's ochtends voer en heeft een hooibal. Maar eigenlijk eet hij dat hooi nooit op, ook niet als ik het net heb ververst. Soms krijgt hij een stuk sla, wortel of komkommer.Als het mooi weer is, mag mijn konijn in een stuk van de tuin rennen. Ook op het gras. Daar eet hij soms wel van.Misschien weet iemand waar het mee te maken heeft dat hij diaree heeft??! hij heeft soms ook wel een beetje plakpoep, niet echt diaree, maar ook geen gewone keutels...Groetjes
tash Geplaatst: 28 april 2012 Geplaatst: 28 april 2012 hoeveel voer geef je hem? dat kan een reden zijn om het hooi niet te eten, hooi is het belangrijkst!Als je eens helemaal geen bix geeft? en dan kijken of die goed van het hooi gaat eten, ander merk hooi proberen?
xILYx Geplaatst: 28 april 2012 Auteur Geplaatst: 28 april 2012 Eerst gaf ik hem wel iets teveel, maar nu geef ik volgens mij genoeg. als ik hem voer geef, gaat ie meestal gelijk eten. en misschien moet ik idd ander hooi gaan kopen ofzo....
jrjsieben Geplaatst: 28 april 2012 Geplaatst: 28 april 2012 Niet alle konijnen kunnen tegen gras of groenteje moet het ook langzaam opbouwenEn neem eens kruidenhooiHier zijn ze op het ogenblik gek op puik weidehooi
xILYx Geplaatst: 28 april 2012 Auteur Geplaatst: 28 april 2012 oke, ik zal het eens proberen. en ik heb mijn konijn al 4 jaar, ik heb het gras en groente langzaam opgebouwd dus daar zal het vast niet aan liggen... Heeft gras dezelfde werking/voedingsstoffen als hooi?
jrjsieben Geplaatst: 28 april 2012 Geplaatst: 28 april 2012 Nee gras is eiwit rijker En zeker in deze periodeIk zou alleen even goed hooi geven kijken of dat verandert Welke biks geef je en hoeveel
pluis04 Geplaatst: 28 april 2012 Geplaatst: 28 april 2012 ik zou ook kruidenhooi gaan geven, en als hij dat eet gewoon 2 dagen even geen bix geven alleen hooi.daarna weer de bix langzaam gaan opbouwen.
Amatjuh Geplaatst: 28 april 2012 Geplaatst: 28 april 2012 Welk voer geef je precies en hoeveel (in grammen)?En hoe veel weegt je konijn?
xILYx Geplaatst: 28 april 2012 Auteur Geplaatst: 28 april 2012 Ik weet niet precies hoeveel mijn konijn weegt,ik wil hem binnenkort gaan wegen.Ik geef alleen biks, dus zonder al die andere dingen (zaadjes enzo) erdoorIk heb een poos geleden wel een keer geprobeerd met hooithee of hij dat wel luste. Toen heeft hij een paar dagen hooi gegeten, maar toen ik dat vorige week nog een keer probeerde, had hij er eigenlijks niks van gedronken en hooi eet hij nog steeds niet.ik denk dat ik maar ander hooi ga kopen
xILYx Geplaatst: 28 april 2012 Auteur Geplaatst: 28 april 2012 En alvast bedankt voor jullie reacties allemaal!!
tash Geplaatst: 28 april 2012 Geplaatst: 28 april 2012 hoeveel bix wordt er gegeven ( aantal gram)wat voor soort konijn heb je? een schatting van gewicht of een foto
Amatjuh Geplaatst: 28 april 2012 Geplaatst: 28 april 2012 Waarschijnlijk is dat je toch te veel biks geeft. Daarom is het belangrijk om te weten hoeveel je konijn weegt en hoeveel biks je precies geeft. Dan kunnen we je advies geven over de hoeveelheid biks die je kunt geven.
xILYx Geplaatst: 28 april 2012 Auteur Geplaatst: 28 april 2012 oke, ik zal mijn konijn zo oppakken en wegen, en ff kijken hoeveel voer ik nu geef...
xILYx Geplaatst: 28 april 2012 Auteur Geplaatst: 28 april 2012 ik heb net zn poepbak (daar poept en plast ie het meest in) verschoond en zat ook weer diaree in. ook zn kontje is vies. ik denk dat hij in zijn eigen diaree is gaan zitten en zo een vies kontje krijgt. hij heeft ook weleens plakpoep gehad. heeft dat ermee te maken?! en zal hij minder diaree krijgen als hij meer hooi gaat eten?? ik ga straks eerst zn kontje schoon maken (voor dat ik hem oppak...!)
jrjsieben Geplaatst: 28 april 2012 Geplaatst: 28 april 2012 Ja bij diaree op hooi en water zettenEven geen groente en geen grasEn dan de biks weer langzaam opbouwenEn blijft het moet je toch naar de da
xILYx Geplaatst: 28 april 2012 Auteur Geplaatst: 28 april 2012 Oke, ik vind het wel een beetje zielig hoor!! zonder brok... ik doe wel wat hooi in zn voerbakjejammer dat ie dan ook niet meer kan rond rennen, want gaat ie gras eten..!Dankjewel voor de tips
jrjsieben Geplaatst: 28 april 2012 Geplaatst: 28 april 2012 Wat zielig is dat hij diaree heeft twee dagen op hooi kan geen kwaadMaar hij moet wel hooi eten natuurlijkEn kan hij niet op tegels rondrennenAch het is maar wat je belangrijk vindtOke, ik vind het wel een beetje zielig hoor!! zonder brok... ik doe wel wat hooi in zn voerbakjejammer dat ie dan ook niet meer kan rond rennen, want gaat ie gras eten..!Dankjewel voor de tips
xILYx Geplaatst: 28 april 2012 Auteur Geplaatst: 28 april 2012 ja sorry, je hebt gelijk... ik heb net zn kontje schoongemaakt...!ik twijfel of ik naar de da zal gaan, misschien nog even een dagje aanzien!?!
tash Geplaatst: 28 april 2012 Geplaatst: 28 april 2012 bij twijfel niet wachten soms kan het snel omslaan naar de verkeerde kant, vooral als het al langer is
jrjsieben Geplaatst: 29 april 2012 Geplaatst: 29 april 2012 Hoe is het gegaan met je konijn vannacht ?
Stamper2011 Geplaatst: 29 april 2012 Geplaatst: 29 april 2012 Weet je zeker dat het diarree is en dat het geen blinde darm keutels zijn die blijven liggen? Zijn het aan elkaar geplakte zachte keuteltjes die je vind of is het echt een vloeibaar hoopje?
xILYx Geplaatst: 29 april 2012 Auteur Geplaatst: 29 april 2012 Het ging vannacht volgens mij opzich wel goed. Maar mijn konijn ziet er niet echt heel ziek uit ofzo, hij zit niet stil in een hoekje en als hij uit zn hok mag, rent hij gewoon rond.... Soms is het echt diaree, een vloeibaar hoopje. Soms zijn het idd ook kleine, zachte keutels die aan elkaar zijn geplakt.Hoort hij die op te eten?! Ik heb vanochtend hooi in zijn voerbakje gedaan, hopelijk eet hij daar wat van. Ik kan natuurlijk ook een paar brokjes erdoor doen, dat als hij die wil eten, vast ook wel een paar plukjes hooi eet!?
xILYx Geplaatst: 29 april 2012 Auteur Geplaatst: 29 april 2012 ik ga vanmiddag naar mn oom en tante, er is helaas niemand die zolang op mn konijn kan letten.maar als ik zorg dat hij water en hooi heeft, gaat dat toch wel goed?? hij is vaker even alleen dus.....
MichelleloveElmo Geplaatst: 29 april 2012 Geplaatst: 29 april 2012 Kan je misschien voor je naar je oom en tante gaat het konijn wegen op een keukenweegschaal en op de zak bix kijken hoe het heet? Dan kan je uitzoeken hoeveel je konijntje aan bix mag. Een konijn kan wel een paar uutjes alleen zijn.
tash Geplaatst: 29 april 2012 Geplaatst: 29 april 2012 Kan je misschien voor je naar je oom en tante gaat het konijn wegen op een keukenweegschaal en op de zak bix kijken hoe het heet? Dan kan je uitzoeken hoeveel je konijntje aan bix mag. Een konijn kan wel een paar uutjes alleen zijn.zou gisteren al gebeurd zijn, ook om door te geven welke bix er gegeven zou worden maar is niet gedaan, verwacht er vandaag ook niet veel van.....
Aanbevolen berichten