Ga naar inhoud

Puck drinkt niet uit de fles


Kaatje34

Aanbevolen berichten

Het flesje werkt wel.Maar het lijkt of hij hem niet goed kan gebruiken. Ik heb gewoon een bakje voor hem staan en op zich is dat niet erg, alleen komt hij straks in een groep en dan moet ik ook speciaal voor hem een bakje neerzetten. Ik vind het minder fris dan een fles... En... als het bijvoorbeeld door tanden of iets dergelijks kan komen, moet ik ff met hem naar de DA.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het door tanden komt, zijn het zijn voortanden, dus moet je even zijn lipje omhoog doen om te kijken. Maar die van mij stopten van de een op de andere dag met het drinken uit de fles. Alleen het bakje wilden ze nog. Nu heb ik een bakje in het hoekje van het hok hangen. Daar blijft het schoon.

In de natuur drinken ze ook niet uit een fles hoor ;) En in een fles stapelen bacterien zich op, dus theoretisch is dat juist smeriger..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een voedster die vanaf het begin af aan weigert om uit een fles te drinken. Er zat zodoende niks anders op dan een bakje met water voor haar neer te zetten. Sindsdien drinkt ons rammetje ook niet meer uit een fles. Vaak moeten konijnen veel moeite doen om water uit een fles te krijgen. Een drinkbakje is dan zoveel makkelijker. Bovendien is het een stuk natuurlijker.

Ik heb inmiddels dus maar geaccepteerd dat het niet anders is.

Het kan natuurlijk geen kwaad om voor de zekerheid even naar de tanden van Puck te kijken. Ik denk alleen dat het probleem vooral ligt bij dat hij niet goed weet hoe hij het drinkflesje moet gebruiken of dat een drinkbakje gewoon zijn voorkeur heeft.

Water in een bakje hoeft trouwens niet minder fris te zijn hoor, zolang je het water maar regelmatig verschoond en het bakje op een plek zet waar er niet veel vuil in kan komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .