Kaatje34 Geplaatst: 27 april 2012 Geplaatst: 27 april 2012 Nou ja.... de titel zegt het al. Puck drinkt niet uit de fles, hij probeert het wel en doet daarbij zijn koppie heel scheef, maar het lukt hem niet. Hij drinkt wel water uit een bakje. Zal dit iets te maken kunnen hebben met tanden o.i.d.????
Sher Geplaatst: 27 april 2012 Geplaatst: 27 april 2012 Hedwig wil zelfs niet naar een fles kijken, dus die drinkt uit een bakje. Heb je zelf al geprobeerd of het flesje werkt. Ze kunnen vacuüm zuigen, dan krijg je er niets meer uit.
Kaatje34 Geplaatst: 27 april 2012 Auteur Geplaatst: 27 april 2012 Het flesje werkt wel.Maar het lijkt of hij hem niet goed kan gebruiken. Ik heb gewoon een bakje voor hem staan en op zich is dat niet erg, alleen komt hij straks in een groep en dan moet ik ook speciaal voor hem een bakje neerzetten. Ik vind het minder fris dan een fles... En... als het bijvoorbeeld door tanden of iets dergelijks kan komen, moet ik ff met hem naar de DA.
Nicky_the Geplaatst: 27 april 2012 Geplaatst: 27 april 2012 Als het door tanden komt, zijn het zijn voortanden, dus moet je even zijn lipje omhoog doen om te kijken. Maar die van mij stopten van de een op de andere dag met het drinken uit de fles. Alleen het bakje wilden ze nog. Nu heb ik een bakje in het hoekje van het hok hangen. Daar blijft het schoon.In de natuur drinken ze ook niet uit een fles hoor En in een fles stapelen bacterien zich op, dus theoretisch is dat juist smeriger..
Stamper2011 Geplaatst: 28 april 2012 Geplaatst: 28 april 2012 Ik heb een voedster die vanaf het begin af aan weigert om uit een fles te drinken. Er zat zodoende niks anders op dan een bakje met water voor haar neer te zetten. Sindsdien drinkt ons rammetje ook niet meer uit een fles. Vaak moeten konijnen veel moeite doen om water uit een fles te krijgen. Een drinkbakje is dan zoveel makkelijker. Bovendien is het een stuk natuurlijker. Ik heb inmiddels dus maar geaccepteerd dat het niet anders is. Het kan natuurlijk geen kwaad om voor de zekerheid even naar de tanden van Puck te kijken. Ik denk alleen dat het probleem vooral ligt bij dat hij niet goed weet hoe hij het drinkflesje moet gebruiken of dat een drinkbakje gewoon zijn voorkeur heeft. Water in een bakje hoeft trouwens niet minder fris te zijn hoor, zolang je het water maar regelmatig verschoond en het bakje op een plek zet waar er niet veel vuil in kan komen.
NaOomkuuHh Geplaatst: 28 april 2012 Geplaatst: 28 april 2012 De mijne vinden het ook fijner om uit een bakje te drinken. Ik vind een bakje onhandig, is snel leeg, wordt snel vies, omstoten, etc.Ik heb deze gekocht:Heb je het fijne van een fles en het fijne van een bakje! :yes:
Aanbevolen berichten