Annabel van Geel Geplaatst: 26 april 2012 Geplaatst: 26 april 2012 Hallo!Mijn Theo is nu ongeveer 5 maanden, maar ik merkte ineens wat op.Zijn tandjes zijn een beetje vreemd, ik dacht dit te toevallig te zien en heb een paar keer voorzichtig proberen te kijken. Ik zie dat zijn rechter ondertandje afgebroken is, korter. En zijn boventandje een beetje schuin afgeslepen. Hij eet goed, hij is superlief en energiek en toont geen enkele tekenen van pijn of irritatie. Nu vroeg ik mij af of zoiets (als zijn tandjes rechtstaan) gewoon prima terug kan groeien? De tandjes blijven doorgroeien toch?Ik wil me geen zorgen maken als hij gewoon een blij konijntje is! xxAnnabel
Reusje Geplaatst: 26 april 2012 Geplaatst: 26 april 2012 Konijnentanden groeien op 1 jaar 30 cm. dus je hoeft je geen zorgen te maken als er 1 afgebroken is.Waar je wel op moet letten is dat ze niet scheef gaan groeien want dan krijg je olifantentanden en deze worden best operatief verwijdert.
xILYx Geplaatst: 29 april 2012 Geplaatst: 29 april 2012 ik zal het idd in de gaten houden, of ze scheef groeien.... maar hij heeft er geen last van, dus dat scheelt weer!!
Lonja Geplaatst: 29 april 2012 Geplaatst: 29 april 2012 Haha ik moet denken aan Theo en Thea, die hadden ook gekke konijne- tanden
pluis04 Geplaatst: 29 april 2012 Geplaatst: 29 april 2012 bij Kanina was ook een keer 2 voortanden uit gevallen maar die zijn gewoon weer terug gekomen.
Annabel van Geel Geplaatst: 9 mei 2012 Auteur Geplaatst: 9 mei 2012 even geleden, maar ik kon elke keer heel moeilijk kijken. Met een klein stukje appel inmiddels gelukt, Zijn tandjes zijn weer bijna normaal. Heel gek, gaat dat echt zo snel! Tja. Ik vroeg me af, als hij net in zijn kooi wordt gezet en ik ben nog in de kamer dan gaat hij aan het tralies bijten (stopt hij mee zodra hij denkt dat ik weg ben) kan het daardoor zijn gekomen?
kaatje_39 Geplaatst: 9 mei 2012 Geplaatst: 9 mei 2012 Zou best kunnen die bouwvakker van ons moest met oud en nieuw een paar uurtjes in zijn hok (enige en laatste keer dat hij erin heeft gezeten) en brak zo de tralies uit zijn kooi wij wisten niet wat wij zagen. Het zou dan best kunnen dat ze daarbij de tandjes beschadigen toch?
Aanbevolen berichten