JoBoris76 Geplaatst: 24 april 2012 Geplaatst: 24 april 2012 Fijn om te horen!! Kijk a.u.b. goed uit met biks want die kun je beter even niet geven als er een verstopping speelt. Die blijven nl. lang in het spijsverteringskanaal.
MichelleloveElmo Geplaatst: 24 april 2012 Auteur Geplaatst: 24 april 2012 Fijn om te horen!! Kijk a.u.b. goed uit met biks want die kun je beter even niet geven als er een verstopping speelt. Die blijven nl. lang in het spijsverteringskanaal.Ik weet het, maar hij is ook ruim 100 gram afgevallen in twee weken tijd, dus hij moet ook aan komen en absoluut niet veder afvallen! Hij krijgt zijn bix nu ook meer verdeeld over de dag. Daarbij eet hij nu ook goed hooi.
Soon Geplaatst: 24 april 2012 Geplaatst: 24 april 2012 Nou wat fijn dat hij weer eet!!Polo ging gisterenavond nog zozo. Hij at wel maar zeer minimaal. Dus om 23.30 voor het laatst pijnstilling, ananassap, infacol, cisaral en water gegeven. Ook een poos zijn buik gemasseerd dit vind hij geloof ik wel fijn hij blijft rustig liggen terwijl het met medicatie en normaal een enorme stress kip is. Vanmorgen heel vroeg op en toen lagen er 30 harde keutels, van klein naar groot. Bix was op en hij had een zooitje gemaakt. Vannacht hoorde ik al dat hij probeerde het deurtje van het bovenhok open te maken ( Nina zit nu even tijdelijk beneden). Ik blij!! Medicatie gegeven en eten, waar hij op aan viel. Maar helaas niet eens de helft van zijn bix op, en hij zit nu weer te stil en rustig. Ga om 14 uur naar de DA misschien heeft hij wel haakjes?? ik vind zijn buikje namelijk niet zo anders meer aanvoelen... Iemand een indicatie wat Eem gebitsbehandeling ivm haakjes kost??
MichelleloveElmo Geplaatst: 24 april 2012 Auteur Geplaatst: 24 april 2012 Ik weet dat het bij ons 85 euro is, zo uit mijn hoofdBenji zit ook wel afwisselend stil en zo, en zeker bix eet hij niet in een keer op, maar das ook niet gek, hij zit natuurlijk snel vol. Daarom krijgt hij het ook niet in een keer maar verdeeld over de dag. Hij eet wel goed hooi, mist het direct uit de zak komt. Dat bedoel ik letterlijk. Hij zit dus n de zak net als op de foto.Veder heeft hij wel opleef momenten. Hij heeft eigenlijk altijd al momenten gehad dat hij lekker ligt te soesen, dat is voor hem dus wel normaal.
MichelleloveElmo Geplaatst: 24 april 2012 Auteur Geplaatst: 24 april 2012 Nou, Benji vond het vandaag niet leuk. Hij moest mee, omdat ik anders zijn medicijnen niet op tijd kon geven. Uit protest heeft hij weinig gegeten. Gelukkig eet hij nu bij thuiskomst weer goed. Heb nu ook pijnstilling mee genomen. Als hij pijn lijkt te hebben, kan ik dat dan meteen gaan geven. Voorlopig is hij weer vrolijk dat hij veilig op zijn veilige plekje is.
pluis04 Geplaatst: 24 april 2012 Geplaatst: 24 april 2012 gelukkig is hij nu weer vrolijk heel veel succes nog met hem
MichelleloveElmo Geplaatst: 25 april 2012 Auteur Geplaatst: 25 april 2012 Nu heeft hij vanmorgen door de stress weer niet goed gegeten... gelukkig ben ik de komende dagen thuis. Dinsdag hoef ik pas weer naar stage....
MichelleloveElmo Geplaatst: 25 april 2012 Auteur Geplaatst: 25 april 2012 Net Benji weer laxatract en ananassap gegeven en... een buik masage. Hij liet het zo waar toe! Heb ze nu even apart zitten zodat hij rustig zijn bix kan eten zonder dat Sandy het op eet. Ga ik me tanden poetsen en dan kunnen ze weer bij elkaar. Even lekker slapen en om half een weer er uit;)
MichelleloveElmo Geplaatst: 25 april 2012 Auteur Geplaatst: 25 april 2012 Het wisselt. Ik ga zo kijken of hij zijn bix op heeft. Daarom zet ik ze apart bij het voeren. Anders kan ik dat niet zien. Ik heb het idee dat hij wel eet. Hooi kan ik nu moeilijk zien. Hij vind het lekker om uit de zak te eten, maar dat kan nu niet i.v.m de regen.
MichelleloveElmo Geplaatst: 26 april 2012 Auteur Geplaatst: 26 april 2012 Vannacht en vanmorgen ging het minder met Benji, Kon ook niet goed zien of hij gegeten of gekeuteld had, maar ik heb hem net betrapt op het eten van hooi:D Hij heeft rond drieƫn twee takjes basilicum gegeten, en volgens mij ook een hapje aardbei. Gelukkig hoef ik de komende dagen niet met hem te zeulen dus hopelijk gaat hij ook beter eten.
JoBoris76 Geplaatst: 26 april 2012 Geplaatst: 26 april 2012 Geef je hem nog wel medicijnen voor zijn darmen? Ik persoonlijk vind het niet zo slim dat je biks geeft maar goed... Dit was bij mij het 1e wat ik weg haalde als Binky weer een verstopping had.
MichelleloveElmo Geplaatst: 26 april 2012 Auteur Geplaatst: 26 april 2012 De verstopping zit in zijn maag, dus hij krijgt hier medicatie voor. De hoeveelheid bix is miniem, niet meer dan 6 bixjes per keer. Hij mag namelijk echt niet veder afvallen! Benji woog altijd, 1,12 a 1,17. Nu nog maar 0,93. 1,12 is voor hem al een ondergrens. Hij is dus nu echt veel te ligt. Het is het zelfde als iemand van 65 kilo die nog maar 53,3 weegt!
MichelleloveElmo Geplaatst: 27 april 2012 Auteur Geplaatst: 27 april 2012 Het gaat een stuk beter met mijn ventje. Hij heeft minder stress, eet beter en is lekker levendig. Ik heb ook het idee dat de massa in zijn buik weg is, maar dat weet ik niet zeker. Ik ga in elk geval nog even door met medicijnen geven. Ben zo trots op mijn ventje!
MichelleloveElmo Geplaatst: 27 april 2012 Auteur Geplaatst: 27 april 2012 Ik voelde net toch nog wel wat in zijn buik, wel heb ik het idee dat het veel kleiner is. Hij eet nog steeds goed en de medicatie gaat er redelijk in.
MichelleloveElmo Geplaatst: 28 april 2012 Auteur Geplaatst: 28 april 2012 Wel oke. Hij eet en drinkt in elk geval goed. Ik geeft de laxatract nu over zijn bix heen en zet ze dan even apart tot ze beide hun bix op hebben. Geeft minder stress en zo krijgt hij het ook binnen. De metacloral vind hij echt vies dus dat lukt niet. Heb zijn buik nog niet gevoeld vandaag.
michaela23 Geplaatst: 28 april 2012 Geplaatst: 28 april 2012 Oke, na ja, wel fijn dat hij goed eet en drinkt, hopelijk is hij weer gauw de oude.
MichelleloveElmo Geplaatst: 30 april 2012 Auteur Geplaatst: 30 april 2012 Benji zit in elk geval lekke in zijn vel. Hij maakte net Binkie:love:
Aanbevolen berichten