Knuffeltje Geplaatst: 22 april 2012 Geplaatst: 22 april 2012 Zo, dat is wat jaartjes geleden dat ik hier ben geweest...Ik maak me nu toch wel zorgen. Heb nog steeds een konijn (niet goed, ik weet het), en ze is alweer 7 jaartjes oud ondertussen. Ze is dus ondertussen op leeftijd. Nu heeft ze weer vollop nesteldrang. Schijnzwanger dus. Ze is niet geholpen. Ook niet goed, ik weet het. Maar waar ik me nu zorgen over maak, is toen ik haar net in haar rennetje zette ze bloed bij haar urine had. Het volgende plasje was wel weer vlageel. Hoort bloedverlies bij schijndracht of is er waarschijnlijk meer aan de hand? Ik heb geen idee hoelang ze al bloed plast, normaal is dat ook heel lastig te zien, gezien ze altijd in haar toilethoek plast, en door het zaagsel wat al vies is en alle keutels is dat lastig te controlleren.Hopelijk hebben jullie hier advies voor. Voorderest is mijn konijn wel gewoon gezond, hoewel ze sinds vorig zomer wel snel plakpoep heeft, en of je nu mindert met hooi of niet, het blijft maar aan haar kont vastzitten. Maar voorderest heeft ze nog nooit gezondheidsproblemen gehad. Ze reageert ook niet suffig of anders als normaal.Mvg Knuffeltje
zwarte panter Geplaatst: 22 april 2012 Geplaatst: 22 april 2012 Bloedverlies hoort niet bij een schijnzwangerschap van een konijn. Dus er is sowieso meer aan de hand. Er is een kans op blaasproblemen én een grote kans op baarmoederproblemen. Hier hoor je echt mee naar een DA te gaan.Succes!
Reusje Geplaatst: 22 april 2012 Geplaatst: 22 april 2012 Inderdaad bloedverlies en schijndracht hebben niks met elkaar te maken.Dit is duidelijk een ander probleem.
pluis04 Geplaatst: 22 april 2012 Geplaatst: 22 april 2012 kanina was ook vaak schijnzwanger maar nog nooit bloed tegen gekomen.
Aanbevolen berichten