Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik ga vanmiddag met Chorda naar de DA maar misschien dat jullie me kunnen voorbereiden op wat komen gaat.

Gisteren zat Chorda al heel stilletjes in het nachthokje en ik kon haar zelfs aaien terwijl ze dat normaal niet wilt. En nou sinds vanochtend trekt ze heel d'r kop scheef naar links. Alsof ze zo in slaap valt. Als ik geluid maak krijg ik geen contact met haar en weer kan ik haar gwn aanhalen, maar dan nog krijg ik geen contact met haar... Net alsof ze in een trance is...

Iemand ervaring mee wat het kan zijn?

Geplaatst:

Ik wil je niet bang maken hoor. Maar ik had laatst ook zoiets. Kop scheef, niet reageren, niet van plaats af komen, slepen mat achterpoten.. En die bleek E. Cuniculi te hebben. En dit is besmettelijk, voornamelijk via urine. Meer informatie op de site van dierenkliniek wilhelminapark.

De Symptomen zijn:

Hersenproblemen: Scheve kop, ogen die heen en weer bewegen, kop tollen.

Achterhand problemen: Slappe achter poten of er zelfs mee slepen.

Blaas- en nierproblemen: Veel drinken/plassen en ongecontroleers urine lekken. Ook urinebrand.

Oogproblemen: Dikke ogen, uitvloeingen, lensverkleuringen

Vermageren zonder oorzaak.

Eet je konijn nog? Loopt die nog goed? Zien de ogen er slecht uit?

Maar ik wil je echt niet bang maken. Kan ook zijn dat het heel wat anders is hoor.

Geplaatst:

Helaas is mijn zorg konijntje gister overleden. Waarschijnlijk ook E. Cuniculi. Ik had ook fenbendrops en nog wat andere dingen. Maar hij had ook perongelijk bij een konijn met Myx gezeten. En hij kon niet meer normaal adem halen. En ik kon dat niet aan zien, dus ik heb hem in laten slapen. Ik hoop dat die van jou het wel red. Je was er gelukkig snel bij.

Geplaatst:

Ik zie dat je in bergen op zoom woont. Ik zou inderdaad ook snel naar de dierenarts gaan. Het liefste naar Visdonk in Roosendaal, maar als dat tever is kan je vaak nog dezelfde dag bij de Zoom in bergen op zoom langs.

Daar is het zaterdagoctend tot 12 uur evt ook spreekuur.

Geplaatst:

Meteen naar de dierenarts toe en hem goed laten behandelen

Als hij EC heeft let erop dat je dan wel alle medicatie krijgt.

Fenbendazol = Panacur - Antibioticum (Duplocilline, Baytril, Enrofloxoral drops) en Metacam voor minstens 3 dagen.

Zorg dat hij goed warm blijft en goed blijft eten anders moet je hem dwangvoeren.

Succes ermee.

Knuffels Belleke

Geplaatst:

Ze schrijft toch ook dat ze naar de DA gaat :) Ze vroeg alleen om gedachten :)

@Belleke, ik heb alleen fenbendrops gehad voor mijn huidig patiƫntje met EC, gaat vooralsnog ontzettend goed. Waarom veel meer toedienen als het niet nodig is?

Geplaatst:

Elvje omdat ik daardoor een van mijn lieve konijntjes verloren heb.

Ik vroeg toen nog aan de dierenarts moet hij geen AB erbij. Vond hij niet nodig en toen werd mijn konijntje steeds zieker.

Daarna naar een andere dierenarts toe en die zei toen ook dat als hij meteen de AB erbij had gekregen het beter was geweest.

Dus daarom behandel ik liever meteen even goed met AB erbij en dat hoeft echt niet dagen lang. Het is volgens mij ook het protocol van behandelen om het beste resultaat te krijgen.

Ik ben echt geen voorstander van teveel medicatie maar dit is gewoon mijn ervaring.

Hoe is het nu met je nijntje Lindy?

Geplaatst:

Hoi ben ik weer. Ben gister naar de DA geweest en die zegt dat het een hersenvliesontsteking is. Dus ik heb antibiotica meegekregen en daarmee moet het goedkomen zegt ze. Dus ben benieuwd en hou m'n hart vast!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .