Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Aniek,

hier wil ik toch even op reageren : bij fokkers worden kleintjes niet nagekeken ....

Pardon. Deze zou ik toch ook niet over 1 kam scheren. Mijn kleintjes worden allemaal op 5 weken ingeënt en op 8 weken nog eens compleet nagekeken. Ik denk als je de hobby wilt blijven doen dat je dieren hun gezondheid heel veel voor jou betekend. Er zijn natuurlijk mensen die enkel en alleen aan dierenwinkels leveren maar of die dan de naam fokker waard zijn ?????????????

Geplaatst:

Het is niet zo dat ik gelijk alles over 1 kam scheer nee dat zeker niet.

Maar ze bedoelde ermee te zeggen dat ik eigenlijk beter gelijk met de kleintjes langs had moeten komen voor een onderzoek omdat ze gemakkelijk een bacterie bij zich kunnen dragen.

Waar de verzorger gewoon een grote fout in heeft gemaakt is wel om het met een binnen hok buiten te zetten en dat dan ook met deze periode.

Dat wist de verzorger niet. (Beetje stom al zeg ik het zelf)

En wie weet hoe lang ze dit virus bij zich hadden dragen.

Andere 2 uit het nestje van 4 waren vorige week al overleden.

Vandaag de kleinste die echter al veel langer met problemen liep.

En deze die kreeg de symptomen pas de dag voordat ik naar de DA ben gegaan.

Kijk als ik deze nu hoor niezen hoor ik het ook los komen. Bij de kleine hoorde ik dit echter niet.

En de oogjes worden met de dag beter.

De ogen staan nu zelfs een stukje open.

Maar ben echter nog steeds bang dat ik deze ook ga verliezen.

Blijf nog steeds 3x op een dag de ogen schoon houden, het beestje een half uurtje uit het hok halen & flink wat liefde geven.

En met een beetje geluk word het een oud konijn ;)

Blijf zoiezo jullie op de hoogte houden.

Geplaatst: (aangepast)
Aniek,

hier wil ik toch even op reageren : bij fokkers worden kleintjes niet nagekeken ....

Pardon. Deze zou ik toch ook niet over 1 kam scheren. Mijn kleintjes worden allemaal op 5 weken ingeënt en op 8 weken nog eens compleet nagekeken. Ik denk als je de hobby wilt blijven doen dat je dieren hun gezondheid heel veel voor jou betekend. Er zijn natuurlijk mensen die enkel en alleen aan dierenwinkels leveren maar of die dan de naam fokker waard zijn ?????????????

Wat ik zeg dus de meeste fokkers en de meeste winkels, bij een echt goede fokker worden ze na gekeken en bij een echt goede winkel ook, maar goede fokkers en winkels zijn zeldzaam, zeldzamer dan een goede opvang. Ik weet heel veel van de fokkerswereld van raskonijnen en ik gruwel er van.. de meeste laten ze echt niet nakijken en enten.. en als ze te lang in de weg zitten... en dat zijn serieuze raskonijnenfokkers die wel goede showresultaten halen. Ik ben al bij te veel fokkers binnen gestapt dat het echt veel te veel om het mooiste konijntje gaat en wat niet mooi genoeg is ... En wat ik al zei bij een goede fokker zal het ook minder nodig zijn om konijnen door een dierenarts te laten controleren, omdat ze zelf de kennis over het algemeen in pacht hebben.. niet over vermeerderaars gesproken.

aangepast door Aniek
Geplaatst:

Wat ik zo jammer vind is dat mensen nog zo vaak in de winkel een konijn kopen Aniek.

Ik weet niet of goeie fokkers echt zeldzaam zijn maar ik weet wel dat de konijntjes die in dierenwinkels zitten van mensen zijn die gewoon alles op elkaar zetten om toch maar het meest fluffy,aaibaar konijntje te kweken dat erop 4 weken toch zo minimini uit ziet maar volgens hen 8 weken is.

Waar ook veel fouten mee gebeuren is dat ze naar de winkels doen op 4 weken en daar worden ze dan onmiddellijk ingeënt. Dat mag dus echt niet en ik denk zelfs dat zo de meeste weerstand gewoon ondermijnd wordt.

Inderdaad moet een goeie fokker soms aan de dierenarts zeggen welk geslacht de jongen vb hebben want daar gaan ze dikwijls de mist in.

Geplaatst:

Het meest jammere zijn inderdaad de winkels, maar daar zitten wel goede tussen, maar hoe vind je ze ? Hoe onderscheid je ze? Zo enorm moeilijk.. plus het feit ik vind een goede winkel pas een goede winkel als ze geen dieren verkopen. Dan mag de winkel nog wel goed zijn het kunnen nog 9 van de 10 keer impulsaankopen zijn. Hoe vaak het wel niet gebeurde op mijn vorige werk dat er mensen binnen kwamen voor een zak hondenvoer en met een konijntje naar huis gingen met een klein hokje.. Als mensen naar een fokker gaan of een opvang is dat bewust...

Helaas is het ook heel moeilijk om goede fokkers te vinden die enten, door de dierenarts na laten kijken en heel goed voor hun dieren zijn. Ze zijn er zeker wel hoor er zitten hier meerdere op het forum, maar het lid zijn van de KLN, het tatoeeren geeft geen garantie op een eerlijke vriendelijke fokker... Aantal keer ook op shows geweest het gaat toch echt alleen om het mooiste konijntje bij velen. En dan weer vind de goede er maar is uit, dat is doorvragen, doorvragen, doorvragen.. opvangen staan meestal wel aangeschreven op fora en kan je wel uitvissen geent, ram + voedster, ram gecastreerd etc. Blijft moeilijk..

Terug ontopic..

Wat ontzettend sneu dat er meerdere van het nest zijn overleden, ik hoop dat ze ook voorlopig niks meer plaatst.. fleskonijntjes echt tot 12 weken op hun plek blijven is zo belangrijk.. en snot voor flesnijntjes is funest.. Ik duim voor je nijntje dat het goed komt..

Geplaatst:

Het wordt ook enorm duimen denk ik. Ze zijn zo vatbaar voor vanalles en snot is toch iets enorm hardnekkig.

Je merkt ook dat er weer veel op het forum aan het sukkelen zijn met snotbehandelingen.

Geplaatst:
Je merkt ook dat er weer veel op het forum aan het sukkelen zijn met snotbehandelingen.

Ja had al op internet gelezen & de DA heeft verteld dat de periode April/Mei deze virus het meest vatbaar is.

Maar het niezen word nu gelukkig minder en de de ogen zijn al minder dik.

Heb naast de waterfles ook een bakje met water in het hok gezet waar ze veel uit drinkt.

Dus ben benieuwd hoe het verder zal gaan verlopen.

Geplaatst:

De andere had ik net medicatie gegeven en werd slap.

Nu blijft ze vechten om omhoog te komen maar lukt der niet meer.

Nu zijn we al een uur verder en ze is nog steeds aan het knokken.

Ik weet zeker dat ze het niet meer gaat redden.

Het is zo jammer... Maar we weten al zeker dat er straks 2 komen die ouder zijn dan deze waren.

En hopelijk kunnen we gewoon lang genieten van konijnen..

Groetjes.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .