sanne_c Geplaatst: 19 april 2012 Geplaatst: 19 april 2012 Gisteren is ons Bobke (rammetje, 2 jaar oud) gecastreerd. De operatie ging goed, maar heel gisterenavond was hij nog super groggy: hij viel om, kon niet goed wandelen of springen, was precies in "catatonische" staat, wou niet eten. Kortom, hij was niet zichzelf . Dan om middernacht maakte mijn vriend mij wakker om te zeggen dat klein Bobke flink aan het eten was, maar ook om te zeggen dat Bob hem plots gebeten had!!! Deze ochtend moest ik Bobke zijn pijnstillers geven en hij was al veel fitter, kon goed lopen enzo en was inderdaad aan het eten. Heb hem ook lang geaaid. Maar plots (toen ik de rest van de pijnstillers over zijn eten wou kappen) viel hij mij aan!! Hij sprong naar voor en beet mij in mijn pols! Ik verschoot mij dood! Voor Bob is dit echt totaal ongewoon gedrag... Hij is normaal superlief en knuffelachtig. Hij heeft ons nog nooit aangevallen... Zelfs niet toen hij klein was ofzo. Ben er echt niet goed van! Aan wat zou dit liggen? Heeft hij veel pijn ofzo of is hij boos op ons? Is dat wel normaal?
ShinLi Geplaatst: 19 april 2012 Geplaatst: 19 april 2012 Heb je hem nu in een andere/kleinere huisvesting als waar hij normaal zit? Baldr was ook wat chagarijnig na zijn castratie, ook omdat ik hem de eerste dag in zijn kooi wilde houden. Het kan best door wat pijn komen of de wat veranderde situatie. Ik had heel lief handdoeken in z'n kooi gelegd en die moesten het ook ontgelden. Maar hou het wel in de gaten. Misschien dat iemand anders nog een ander inzicht kan geven.
Aniek Geplaatst: 19 april 2012 Geplaatst: 19 april 2012 Ik maak het wel vaker mee even enkele dagen na de castratie, ze voelen zich niet prettig doordat ze niet topfit zijn en verdedigen zich sneller.. over het algemeen is het hier na een paar dagen weer helemaal rustig.
Woezelenpip Geplaatst: 19 april 2012 Geplaatst: 19 april 2012 misschien zeg ik wel iets heel doms maar ik heb wel eerder honden meegemaakt die echt super chagrijnig waren na een verdoving of kalmerend middel?
Woezelenpip Geplaatst: 19 april 2012 Geplaatst: 19 april 2012 dit trok overigens na een dag of twee weer bij
sanne_c Geplaatst: 19 april 2012 Auteur Geplaatst: 19 april 2012 Bedankt voor jullie antwoorden!Ik vind het echt superzielig... :( 't Is anders zo'n knuffelbeer!Vraag me af of ik hem dan nu best eventjes met rust laat omdat hij zich ambetant voelt, of ik hem net veel moet knuffelen en aaien om hem gerust te stellen...?
Beestenbende Geplaatst: 19 april 2012 Geplaatst: 19 april 2012 Ik zou zeggen, dat je hem nu juist niet moet knuffelen en aaien, maar gewoon lekker met rust moet laten. Hij heeft jou en je vriend al aangevallen, omdat jullie blijkbaar even te dichtbij kwamen, dus dan moet je hem niet in het nauw drijven door hem te willen troosten. Geef hem gewoon even de tijd om "uit te zieken." Als een mens geopereerd is, voelt hij/zij zich ook een paar dagen minder fijn en kan dan ook even flink chagrijnig en kortaf zijn. Geef Bobke gewoon lekker zijn eten en hooi en biedt hem af en toe wat lekkers aan, maar laat hem verder gewoon even lekker zijn eigen gangetje gaan.
Stamper2011 Geplaatst: 20 april 2012 Geplaatst: 20 april 2012 Ik sluit mij helemaal bij Beestenbende aan. Bobke geeft op het moment zelf duidelijk aan dat hij het liefst met rust gelaten wil worden, omdat hij zich niet goed voelt. Ik zou hem nou dus niet gaan knuffelen en aaien. Daar doe je hem op het moment echt geen plezier mee. Mijn ex-rammetje zat ook totaal niet lekker in zijn vel na zijn castratie. Hij moest de eerste dagen ook niks van ons weten.Het was net alsof hij zoiets had van wat hebben jullie me aangedaan/ hoe konden jullie dit nou doen. Gelukkig was het na een week weer helemaal goed.
Reusje Geplaatst: 20 april 2012 Geplaatst: 20 april 2012 Hij voelt zich waarschijnlijk nog zo groggy of wat. Ooit al een kater laten castreren ? Die doen ook enkele dagen echt abnormaal.Ik laat hier rond de 20 rammen elk jaar castreren voor ze naar hun nieuw baasje gaan blijven ze toch altijd nog een weekje bij mij want ze kunnen serieus Grumpy zijn.Gewoon rust , wat verzorging en voor de rest niks. Na een paar dagen klaart het onweer uit en is hij terug de oude.
sanne_c Geplaatst: 20 april 2012 Auteur Geplaatst: 20 april 2012 Heb jullie advies gevolgd en Bobke niet geaaid of geknuffeld. Maar toen hij gisteren in de living mocht rondhuppelen, kwam hij na een tijdje zelf naar mij toe en legde hij demonstratief zijn kopje op mijn been om geaaid te worden. Zo ken ik hem, mijn lief venteke!Hij is dus al véél beter en is al bijna terug de oude!De kat daarentegen werd plots agressief tegen Bob! Normaal is ze eerder bang van hem en gaat ze hem uit de weg, maar nu kwamen zowaar plots de klauwtjes boven! Heb haar gelukkig kunnen "onderscheppen", dus nu moet ze maar buiten zitten als Bob in de living rondloopt. Ik vermoed dat ze plots zo reageerde omdat Bobke een onbekende geur heeft momenteel? Hopelijk gaat dat ook weer over...
Reusje Geplaatst: 20 april 2012 Geplaatst: 20 april 2012 Jouw konijntje ruikt voor de kat nu enorm naar dierenarts en is dat nu toch wel net die geur waar ze kippevel van krijgen. Gaat wel over wees gerust.
Evilred Geplaatst: 20 april 2012 Geplaatst: 20 april 2012 Gewoon even lekker laten zitten. Mijn ram was echt 2 weken van de leg. Eigenlijk heeft alleen zijn vriendinnetje hem goed op kunnen fleuren.
Aanbevolen berichten