Jeske Geplaatst: 17 april 2012 Geplaatst: 17 april 2012 Hallo,Vanmorgen vond ik bij een konijntje in haar hok een vlekje met wit-gelige troebele urine met een paar gewone keutels tussen. Nu lees ik dat dit normaal kan zijn voor een konijntje, maar het is de eerste keer dat ik dit zie. Als ik in haar hok kijk, zie ik aan de verkleuringen in haar bodembedekking (ze gaat zelden in haar toiletje) dat haar urine inderdaad een andere kleur heeft dan net nadat ik haar hok proper heb gemaakt (dit was zondag). Moet ik mij zorgen maken? Voor de rest eet ze goed ze is vinnig, wil steeds uit haar hok enzo...Nu is het wel zo dat ik haar gisteren een paar blaadjes witloof meer heb gegeven dan gewoonlijk. Zou dit de oorzaak kunnen zijn? Alvast bedankt voor de reacties.
Sher Geplaatst: 17 april 2012 Geplaatst: 17 april 2012 Volgens mij is het heel normaal hoor, maar ik ben natuurlijk geen expert.
Lieke en Pip Geplaatst: 17 april 2012 Geplaatst: 17 april 2012 Mijn konijn heeft tussen de heldere plasjes ook wel eens wit/gele plasjes (ik vind het op vanille vla lijken :wink2: ) Zover als ik hier altijd lees kan het geen kwaad voor je konijn en is dit normaal. Soms kan het betekenen dat er teveel calcium in haar urine zit. Dus ook een beetje afhankelijk wat voor voer ze krijgt en hoeveelheid e.d.
Reusje Geplaatst: 17 april 2012 Geplaatst: 17 april 2012 Hangt inderdaad allemaal af van het voedsel . Is niet speciaal voor een konijn hoor. Gelukkig maar.
Stamper2011 Geplaatst: 18 april 2012 Geplaatst: 18 april 2012 Ik zie het hier ook wel eens. Zover ik weet kan het inderdaad geen kwaad, is het zelfs heel normaal voor konijnen.
Aanbevolen berichten