Ga naar inhoud

De oren van mijn konijn stinken


Laura88

Aanbevolen berichten

Hoi,

Mijn ram Kelvin is ruim anderhalf jaar oud en heb hem uit de opvang sinds een maand of 3. Daar is hij behandeld voor oormijt.

Nu is me opgevallen dat Kelvin vaak met z'n kop schudt en dat z'n oren enorm stinken, verder ruikt hij helemaal niet. Een week geleden zat er ook wat bloed op z'n vacht. Kan hij nog steeds oormijt hebben? Ik zie verder niks aan z'n oren (ik heb plaatjes gegoogeld) en ik merk ook niks aan z'n gedrag. Hij eet goed en is even lui als hij altijd al is geweest.

Moet ik hem door de dierenarts laten checken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met wat is hij toen behandelt ?

Laat hem behandelen met ivermectine en het zal vlug beter zijn.

Je mag nu zijn oren reeds proper maken met een goeie olie.

Gelijk welke je in huis hebt : babyolie, slaolie, olijfolie. Gewoon met een zacht doekje met goed veel olie aan proper maken.

Die mijten kunnen niet overleven in een olieachtige omgeving.

Opgelet als je niks doet kan hij oorontsteking en erger hersenvliesontsteking krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

Mijn ram Kelvin is ruim anderhalf jaar oud en heb hem uit de opvang sinds een maand of 3. Daar is hij behandeld voor oormijt.

Nu is me opgevallen dat Kelvin vaak met z'n kop schudt en dat z'n oren enorm stinken, verder ruikt hij helemaal niet. Een week geleden zat er ook wat bloed op z'n vacht. Kan hij nog steeds oormijt hebben? Ik zie verder niks aan z'n oren (ik heb plaatjes gegoogeld) en ik merk ook niks aan z'n gedrag. Hij eet goed en is even lui als hij altijd al is geweest.

Moet ik hem door de dierenarts laten checken?

Mijn advies is: eerst even in de opvang na vragen met wat voor spul hij behandeld is geweest. En daarna de eigen dierenarts raadplegen. Zij kunnen dieper in de gehoorgang kijken, ook kunnen zij zien of er nog iets van mijten zijn. Tevens hebben zij de juiste middelen om de gehoorgang goed schoon te maken zonder het te beschadigen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met de olie kan ze niks misdoen hoor. Je moet daar echt niet mee wachten want die mijten kruipen nu lekker overal.

Ik weet waar ik over spreek ik heb in de club als we op dierenartsenronde gaan al heel veel van die oren gezien en mee helpen verzorgen.

Met olie kan je niks beschadigen. , je moet natuurlijk met niks anders in het oor gaan steken.

En voor de injectie kan je alleen bij de dierenarts terecht en dat moet zo snel mogelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sowieso is het het verstandigste om naar een dierenarts te gaan. Of het nu kwaad kan of niet, dat moet toch en dan is het beter geen adviezen op te volgen van iemand die geen dierenarts is en bovendien het dier niet zelf gezien heeft. Of olie nu kwaad kan of niet....

Het verhaal past goed bij oormijt, maar je moet even door een dierenarts diep in de oren laten kijken. Dan krijg je gelijk medicatie mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .